۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80408356
T T
۰ نفر
نخستين باشگاه سواركاري اسب كاسپين كشور در گيلان راه اندازي شد

رشت- رييس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان گيلان گفت: نخستين باشگاه تحقيقي سواركاري اسب كاسپين كشور در گيلان راه اندازي شده است.

دكتر 'محمود بهمنی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: اسب كاسپین كه در جهان اسب خزری نیز نامیده می شود، بومی استان گیلان بوده و دارای قابلیت های آموزشی اكوتوریسم و ورزشی زیادی است.

وی اضافه كرد: با راه اندازی این باشگاه، امكان سواركاری و پرورش آن به منظور توسعه این نژاد فراهم شده كه تلاش می شود جامعه از قابلیت های این اسب در بخش های مختلف برخوردار شود.

بهمنی با اشاره به اینكه كاركرد این باشگاه تحقیقی بیشتر جنبه آموزشی برای نوجوانان و جوانان دارد، خاطرنشان كرد: می توان توسط دانش آموختگان رشته های كشاورزی و شركت های دانش بنیاد نسبت به توسعه پرورش اسب كاسپین اقدام كرد.

وی گفت: با مطالعه و تحقیق بر روی استعدادهای این اسب، سعی می شود این گونه، به عنوان یك نژاد اصیل ایرانی به دنیا معرفی شود.

رییس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: از 60اسب شناسایی شده كاسپین 30 راس آن در مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان نگهداری می شود كه هدف از این كار آشنایی مردم با قابلیت های این اسب و حفظ ذخایر زنتیكی و بهره برداری ژنتیكی از آن است.

بهمنی افزود: با تكثیر اسب كاسپین می توان در مناطق گردشگری از آن استفاده و زمینه صادرات آن را فراهم كرد و با شركت دادن در جشنواره ها در اقتصاد مردم نقش موثر داشت.ك/3

619/ 603/506
۰ نفر