۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۱۱
کد خبر: 80410077
T T
۰ نفر

همايش ثبتي موقوفات خراسان جنوبي برگزار مي شود

۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۱۱
کد خبر: 80410077
همايش ثبتي موقوفات خراسان جنوبي برگزار مي شود

بيرجند - مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي از برگزاري همايش ثبتي موقوفات استان در روز 23 آبانماه جاري در بيرجند خبر داد.

حجت الاسلام' محمد طاهر گرایلی' گفت: بررسی وضعیت ثبتی موقوفات و بقاع متبركه نشان می دهد كه اكثر آنها فاقد سند بوده لذا تلاش می شود تا با یك كار جهادی در راستای شناسایی و سند دار كردن موقوفات اقدام شود.

وی گفت: این همایش با حضور مدیران و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه و ادارات ثبت اسناد و املاك سراسر استان برگزار می شود.

گرایلی با اشاره به اینكه از آنجایی كه انجام این حجم كار از توان نیروی انسانی شاغل در واحدهای اوقافی ادارات تابعه، خارج می باشد افزود: بدین جهت برون سپاری انجام مراحل ثبتی موقوفات و بقاع متبركه به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط صورت پذیرفته است.

وی هدف از برگزاری این همایش را تسریع در تثبیت مالكیت موقوفات، بقاع متبركه و اماكن مذهبی، جلوگیری از تعرض به موقوفات، بقاع متبركه و اماكن مذهبی و تسریع در اجرای تشریفات ثبت و اخذ اسناد مالكیت آنها عنوان كرد.

وی استفاده از ظرفیتهای مردمی در انجام امور غیر حاكمیتی موقوفات و بقاع متبركه و اماكن مذهبی در راستای اجرای این طرح را مهم ارزیابی كرد.

وی ادامه داد: تمامی شهرستانها، متولیان، هیات امناء بقاع متبركه و اماكن مذهبی(مساجد، تكایا،حسینیه ها) به عنوان رده های مجری باید در راستای شناسایی و سنددار كردن موقوفات تلاش كنند.665/110