۲۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 80411837
T T
۰ نفر
حجم تحقيقات كاربردي و نياز محور كشور افزايش مي يابد

تهران- معاون پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: حجم فعاليت هاي تحقيقات كاربردي و نياز محور كشور در آينده افزايش مي يابد و توسعه اقتصاد دانش بنيان كشور تسريع خواهد شد.

'محمد مهدی نژاد نوری' روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه تهران به نوعی نشان دهنده اقتدار این دانشگاه در حوزه تولید محصولات مورد نیاز كشور و در حوزه فناوری های برتر است.

وی با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بركاربردی كردن پژوهش های علمی گفت: نمایشگاه دستاورهای دانشگاه تهران به خوبی جلوه گر این امر است كه می توان این دستاوردها را از طریق شركت های دانش بنیان و پارك های علم و فناوری وارد بازار كرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری خاطرنشان كرد: دانشگاه تهران دانشگاه مادر در كشور محسوب می شود و فعالیت های علمی و فناورانه در این دانشگاه آثار مثبتی در میان سایر دانشگاه های كشور و در سطح ملی می شود.

گفتنی است با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران سه طرح فناورانه در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی و سلامت رونمایی شد.

این طرح ها شامل سامانه مدیریت نشر دانشگاه تهران با عنوان 'سینا'، سیستم فراصوتی تشخیص سلامت لوله های انتقال نفت و گاز است كه با هزینه كمتر نسبت به روش های معمول صورت می گیرد.

همچنین طرح 'آفلاتوكسین زدایی شیردر چهارچوب مقررات جهانی' است كه به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم این طرح دارای انعكاس جهانی است.

سومین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه تهران 22 تا 24 آبان ماه در این دانشگاه برگزار می شود.

علمی (3)**9190**1544
۰ نفر