مركز رشد فناوري گناباد موضوعات مورد نياز بخش صنعت را براي انجام پايان نامه هاي دانشجويي ارائه مي كند

گناباد- مدير مركز رشد فناوري گناباد گفت:اين مركز مي تواند موضوعات مورد نياز بخش صنعت را به دانشجويان براي انجام پايان نامه هاي دانشجويي ارائه كند.

'علیرضا جاوید عربشاهی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:هدایت پایان نامه های دانشجویی به سمتی كه منجر به تولید محصول و یا عیب یابی در صنعت گردد، ضروری است.

وی گفت:پایان نامه های دانشجویی باید كاربردی شود چرا كه دانشجو در مواجهه با چنین پایان نامه هایی مستقیم وارد صنعت می شود و نقطه شروع اشتغالش آغاز می شود.

او با انتقاد از مراكز آموزش عالی شهرستان گناباد گفت : متاسفانه هیچ كدام از مراكز آموزش عالی شهرستان برای تصویب پایان نامه های دانشجویان خود از مركز رشد فناوری مشورت نخواسته اند.

وی اظهارداشت:هم اكنون پایان نامه های دانشجویان بیشتر كپی برداری و جمع آوری مطلب است تا اینكه نتیجه كار و پژوهش در عرصه عمل به كار نیازمندیهای كشور بیاید.

او افزود:فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهها اكثرا با محیط كار و تولید بیگانه هستند و این عامل، باعث بیكاری آنها می شود.

وی گفت:تعداد بیكاران تحصیلكرده لیسانس به بالا در ایران بیش از افراد بیكار دیپلم و پایین تر از آن است و مراكز رشد فناوری می توانند بستر مناسبی را برای ورود به عرصه كار برای افراد تحصیلكرده فراهم كنند.

او در خصوص عمكرد این مركز در مهرماه امسال گفت:ثبت نام شركتهای مستقر در مركز در جشنواره شیخ بهایی، ثبت نام طرحهای نوآوری در دهمین جشنواره ایده های ملی برتر در یزد، تایید صلاحیت آزمایشگاه كالیبراسیون، شروع بازدیدهای كمیته عارضه یابی از كارخانه ها و شركتهای گناباد، بر گزاری چند جلسه با مسوولان شهرستانی و كشوری، فراهم كردن مقدمات حضور شركتها در كارگاه آموزشی قوانین راه اندازی یك بنگاه اقتصادی و ثبت نام شركتهای مستقر در مركز در سامانه اطلاعات فناوری ایران جهت انتخاب واحد فناور برتر در كشور از جمله فعالیتهایی است كه در این دوره زمانی انجام شده است.

1922/659