بودجه بيشتري به توليد آثار فاخر هنري اختصاص خواهد يافت

تهران بزرگ- رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: اين سازمان در سال جاري سعي كرده در توليدات آثار فاخر هنري بويژه در حوزه آواهاي عاشورايي و موسيقي، سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتري داشته باشد و آثار بهتر و ارزشمندي در اين زمينه توليد كند.

'امیر خوراكیان' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام برنامه‌های دهه محرم و صفر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهاركرد: امسال بیش از یكصد برنامه در قالب‌ها و موضوعات مختلف با عنوان 'زندگی در جغرافیای حسین (ع)' در مناطق 22 گانه پیش‌بینی شده است.

خوراكیان افزود: هشت عنوان برنامه شب شعر،6عنوان برنامه سوگوار‌ه و نشست‌ ادبی و هفت عنوان كارگاه‌ آموزشی با محتوای برنامه‌های ماه محرم و تمركز بیشتر برای دریافت پیام‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی در رابطه با حادثه عاشورا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه سه عنوان برنامه ویژه تعزیه‌خوانی برای ایام محرم تدارك دیده شده، خاطر نشان كرد: یكی از این برنامه‌های تعزیه‌خوانی با هدف كار پژوهشی و آموزشی در زمینه تعزیه‌خوانی به صورت صوتی و به شكل ویژه‌ای ضبط می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد:33 مراسم و محفل گوناكون سوگواری در سطح 22 منطقه، 9 عنوان مسابقه و 12 عنوان برنامه‌های نمایشگاهی و ایستگاه‌های فرهنگی به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه حدود 10 عنوان محصول فرهنگی به مناسبت ایام محرم تولید شده، اظهار كرد: آلبوم عاشورایی 'ساقی سرمست'به خوانندگی و مداحی استاد 'محمدعلی كریمخانی' و آهنگسازی 'آریا عظیمی‌نژاد' از جمله این محصولات است و در مراحل بعدی كار تصویرگذاری بر روی این اثر صورت خواهد گرفت.

خوراكیان افزود: بسیاری از محصولات فرهنگی نیز در چند ماه گذشته تولید شده، پنج عنوان اثر نیز بازتولید و عرضه می‌شودو برخی دیگر از آثار فرهنگی تا پایان ماه محرم آماده خواهند شد.

وی تصریح كرد: امسال سعی كرده ایم كه برای تولیدات فاخر، به ویژه در حوزه آواهای عاشورایی و عرصه هنر موسیقی، سرمایه گذاری كنیم و آثار ارزشمندی را در این زمینه تولید و منتشر كنیم.

خوراكیان با اشاره به ویژگی‌های برنامه‌های دهه محرم یادآور شد: برخی از برنامه‌ها، تولیدات فرهنگی، كارگاه‌ها، مسابقات و نمایشگاه‌ها برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان كرد: انتشار كتاب اشعار 'محتشم كاشانی' به خط استاد 'مجتبی ملك‌زاده' از گنجینه موزه هنر امام علی(ع)، نمایشگاه تصویرسازی‌های عاشورایی، مشاركت در جریان برگزاری سوگواره سرو با سازمان زیباسازی شهر تهران از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ایام محرم و صفر است.

خوراكیان افزود: اكران شهری كتیبه‌های عاشورایی استاد 'علی شیرازی' و انتشار كتاب كتیبه‌ها، نمایشگاه عكس‌های عاشواری در موزه عكسخانه و كارگاه نقاشی كودكان عاشورایی در موزه هنر امام علی(ع) از دیگر برنامه‌های نمایشگاهی این سازمان به مناسبت ماه‌های محرم و صفر است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از برگزاری ششمین مراسم تجلیل از نوگلان حسینی برای تقدیر از كودكان و نوجوانان مداح اهل بیت(ع) در ماه صفر خبر داد.

وی گفت:امتیاز برنامه‌های محرم و صفر سال جاری نسبت به سال گذشته جهت‌گیری محتوایی این برنامه‌ها است و با تولید راهنمای مفهومی برنامه‌های مختلف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناسبت‌های گوناگون باعث شده كه كیفیت محتوای برنامه‌های فرهنگی و هنری به تناسب نیازهای اجتماعی مخاطبان ارتقا پیدا كند.

تهرام/7245/1396