۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۲۶
کد خبر: 80423812
T T
۰ نفر
مديركل ورزش و جوانان اصفهان:ورزشگاه سازي،كار خير و ماندگار است

اصفهان-مدير كل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت:ورزشگاه سازي و كمك به توسعه ورزش در جامعه همچون ساير كارهاي خير و ماندگار است.

به گزارش ایرنا 'محمدرضا محمد جواهری 'روز سه شنبه در مجمع خیران ورزش یار استان اصفهان افزود:ساخت مدرسه،مسجد،درمانگاه ، ورزشگاه و سایر خدماتی كه در اختیار جامعه قرارگیرد مقدس است.

وی اظهار كرد: جامعه ایران اسلامی و نسل جوان ما امروز بیش از هر زمان دیگر به ورزشگاه نیاز دارد .

مدیركل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به كمبود شدید فضای ورزشی در این استان گفت:در بین استان های كشور ،اصفهان در رده 26 قرار دارد و سرانه فضای ورزشی استان 31 سانتی متر مربع است.

وی استاندارد سرانه ورزشی را یك مترمربع برای هر فرد بیان كرد و افزود: در سطح كشور سرانه ورزشی 70 سانتی متر مربع است در حالیكه در استان اصفهان ، سرانه ورزشی بسیار اندك است.

محمد جواهری،توسعه ورزش همگانی را یكی از اهداف اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان كرد و افزود: در این راستا گام های اساسی برداشته ایم اما با كمبود شدید فضای ورزشی مواجه هستیم .

وی با اشاره به اینكه 45 درصد جمعیت استان اصفهان را بانوان تشكیل می دهند گفت: به دلیل برخی محدودیت ها،زیرساخت های لازم برای ورزش بانوان در استان اصفهان وجود ندارد و ما درصددیم تا ورزشگاه شهید نصر را به بانوان اختصاص دهیم .

مدیركل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به اینكه 35 درصد جمعیت استان را جوانان تشكیل می دهند،افزود: امور جوانان در استان به خوبی پیش نرفته است و ما در اولین گام برای ساماندهی امور جوانان ، ستاد ساماندهی جوانان را زیر نظر استاندار اصفهان تشكیل دادیم و امیدواریم با كمك سایر ارگان ها اقدامات خوبی را انجام دهیم .

محمد جواهری با بیان اینكه براساس اصل سوم قانون اساسی موظف هستیم زمینه ورزش رایگان را فراهم كنیم،ابراز امیدواری كرد كه با كمك خیران ورزش یار بتوان زمینه اجرای این اصل را فراهم كرد .

وی تعداد پروژه های نیمه تمام ورزشی استان اصفهان را 300 پروژه اعلام كرد و افزود: از این تعداد 80 پروژه كه حدود 40 درصد پیشرفت فیزیكی دارد اما به دلیل محدودیت اعتبار با تعطیلی مواجه شده است.

مدیركل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینكه پیشرفت فیزیكی 220 پروژه دیگر بالای 50 درصد است تصریح كرد: از این تعداد پیشرفت 30 پروژه بالاتر از 90 درصد است و در آستانه بهره برداری قراردارد اما بدلیل بدهی به پیمانكاران مربوطه بهره برداری از این پروژه ها به تعویق افتاده است.

وی ابراز امیدواری كرد با كمك خیران ، این مجموعه های ورزشی تكمیل و در اختیار ورزش اصفهان و جوانان این استان قرار گیرد.

محمد جواهری با اشاره به اینكه استان اصفهان به ناحق استان برخوردار نامیده شده است،تصریح كرد: این نگاه موجب شده تا این استان كه از امكانات ضعیف ورزشی برخوردار است مورد بی مهری مسوولان قرار گیرد و مشكلات آن چند برابر شود.

وی بااشاره به اینكه از ابتدای سالجاری تاكنون مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات این اداره كل بنا به دستور مقام قضایی برداشت شده است و به معارضین ورزشگاه نقش جهان پرداخت شده است ، افزود: این درحالیست كه تاكنون هیچ اعتباری به اداره كل ورزش و جوانان پرداخت نشده است .

مدیركل ورزش و جوانان اصفهان تاكید كرد: برغم این مشكلات و محدودیت های مالی ، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان برنامه های خود را عملیاتی كرده است و در این راستا خللی در همت و تلاش كاركنان این مجموعه وارد نشده است.

مجمع خیران ورزش یار برای انتخاب اعضای هیات مدیره هم اكنون در هتل پیروزی اصفهان درجریان است.

7132پ/1042