۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 80427158
T T
۰ نفر
مزار شهداي كرمانشاه غبار روبي و عطرافشاني شد

كرمانشاه - همزمان با سومين روز از هفته بسيج، گلزار شهداي كرمانشاه روز پنجشنبه با حضور مسوولين و نيروهاي بسيجي غبار روبي و عطرافشاني شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی قبور پاك و مطهر شهدا با حضور جمعی از مسوولین، فرماندهان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم كرمانشاه، عطرافشانی و گلباران شد.

در این مراسم، علاوه بر قرائت فاتحه بر قبور مطهر شهدا، حاضرین یك بار دیگر با آرمانهای مقدس شهدا تجدید بیعت كرده و بر ادامه راه آنها تاكید كردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج كرمانشاه در این مراسم، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، آن ها را چراغ راه هدایت ملت ایران دانست و بر بزرگداشت شان و مقام آن ها تاكید كرد.

سرهنگ پاسدار 'سیروس جهانبخشی' با بیان اینكه تا زمانی كه یاد و خاطره شهدا به عنوان چراغ های هدایت جامعه زنده باشد، انقلاب نیز پایدار و استوار خواهند ماند، خاطرنشان كرد: شهدا راه عزتمندی را به ما آموختند و هر انسانی كه طالب آزادگی است باید با الهام گرفتن از شهیدان مسیر راه و زندگی خود را انتخاب كند.

وی با توصیف شهدا به عنوان سرمایه های عزت، افتخار و اقتدار ایران اسلامی، اظهار كرد: بدون شك اگر ایثار و فداكاری شهیدان نبود امروز ما نیز در این موقعیت ایمن و آسوده قرار نمی گرفتیم بنابراین قدرشناسی از آن بزرگمردان همیشه جاوید وظیفه تك تك آحاد جامعه است.

سرهنگ جهانبخشی در ادامه با تجلیل از خانواده های معظم شهدا، آنها را نماد صبر و استقامت معرفی كرد و خطاب به آن ها گفت: شما امروز باید سرهای خود را به نشانه عزتمندی بالا گرفته و به مقام و موقعیتی كه نزد خداوند متعال دارید، افتخار كنید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج كرمانشاه در ادامه یادآور شد: امروز و پس از گذشت سال ها ، خون شهیدان والامقام باعث بیداری امت های اسلامی و مسلمانان دنیا شده و شاهد هستیم كه مردم منطقه چگونه بدون ترس از شهادت برای آزادی میهن خود سینه مقابل گلوله دشمنان سپر می كنند.

سرهنگ جهانبخشی افزود: به بركت خون مطهر همین شهداست كه رژیم غاصب صهیونیستی امروز در مقابل مردم غزه و فلسطین درمانده شده و در آستانه نابودی قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینكه، ولایتمداری سرلوحه كار شهیدان قرار داشته، پیروی از این اصل اساسی و حركت در مسیر رهبری را ضامن حفظ و افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان و بر آن تاكید كرد.

استان كرمانشاه بیش از 9 هزار و 500 شهید تقدیم اسلام و انقلاب كرده است.ك/2

7458/567