۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۸
کد خبر: 80427673
T T
۰ نفر

همايش شيرخوارگان حسيني در كرمانشاه برگزار شد

۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۸
کد خبر: 80427673
همايش شيرخوارگان حسيني در كرمانشاه برگزار شد

كرمانشاه - همزمان با سراسر كشور، همايش شيرخوارگان حسيني (ع) روز جمعه با حضور هزاران نفر از مادران و نوزادانشان در حسينيه ثارالله كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی مادران كرمانشاهی با بلند كردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر دادند و كودكان نیز با طفل شش ماهه امام حسین همنوا شدند.

در این همایش كودكان شیرخوار كرمانشاهی لباس های متحدالشكل سبز و سفید پوشیده و سربندهای یا حسین (ع) و یا ابالفضل العباس (ع) بر پیشانی بسته بودند.

مادران كرمانشاهی در این مراسم به یاد مظلومیت و تشنگی حضرت علی اصغر (ع) و دل بی قرار رباب، كودكان خود را روی دست و در آغوش گرفتند و همنوا با مداحان مراسم برای حضرتش با سوز و گداز لالایی خواندند تا بلكه دل بی قرار كودك شش ماهه دشت كربلا آرام بگیرد.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی ‌اصغر (ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورد، لحظاتی كه دل هر بیننده ای را به درد می آورد، لحظاتی كه مادران كودكان خود را نذر طفل شش ماهه رباب كردند.

در همایش شیرخوارگان حسینی تنها مادران و كودكان شیرخوار مهمان خیمه حسینی نبودند و حاجتمندانی بسیارزی را نیز می شد دید كه به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه الهی شوند.

این مراسم هر سال در اولین جمعه ماه محرم، به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر با هدف تعظیم شعایر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مكتبی كودكان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار می شود.

نظیر این مراسم در دیگر شهرهای استان كرمانشاه نیز امروز برگزار شد. ك/2

7458/567/508
۰ نفر