۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 80428475
T T
۰ نفر
استان كرمانشاه در تاسوعاي حسيني غرق در عزا و ماتم است

كرمانشاه - مردم استان كرمانشاه همزمان با تاسوعاي حسيني در سوگ علمدار و سردار بزرگ كربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) غرق در ماتم و عزا هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روز تاسوعای حسینی ، كرمانشاه حال و هوای كربلایی گرفت و هزاران نفر از شیفتگان حضرت اباعبدالحسین (ع) با شركت در دسته ها و مجالس سوگواری به عزاداری پرداختند.

با وجود بارش باران كه از عصر جمعه در بیشتر مناطق این استان آغاز شده و هم اكنون نیز ادامه دارد مردم عزادار با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، تكایا و عزاداری‌های سنتی یاد دلاورمردی‌های سقای دشت كربلا را گرامی داشته و در سوگ علمدار حسین (ع) بر سر و سینه می زدند.

خیابان‌های كرمانشاه صبح تاسوعای حسینی مملو از هیات‌های مذهبی زنجیر زن و سینه زن است كه با صفوفی منظم مشغول عزاداری هستند.

در شب تاسوعای حسینی نیز عاشقان حسینی، با به حركت درآوردن دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان های كرمانشاه در هوایی بارانی، شور و عشق خود را به شهدای دشت كربلا بویژه حضرت ابوالفضل (ع) ابراز كردند.

در این سوگواری كه تا پاسی از شب ادامه داشت هزاران نفر از مردم سیاهپوش و داغدار سرور و سالار شهیدان، بر سر و سینه زنان تاسوعای حسینی را گرامی داشتند.

پرچم های سیاه و بیرق های سبز و سرخ در شهر كرمانشاه و سایر شهرهای این استان به اهتزاز درآمده و عبور دسته های عزاداری كه با حضور گسترده مردم بویژه جوانان و نوجوانان همراه است حال و هوای حسینی به این استان بخشیده است.

علاوه بر آیین عزاداری سنتی در تاسوعای حسینی، بسیاری از خانواده‌های كرمانشاهی آیین های روضه‌خوانی شهدای دشت كربلا را از اول محرم آغاز كرده و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی این آیین ها با حزن و اندوه بیشتری برگزار می شود.ك/3

9102/ 640
۰ نفر