۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80428572
T T
۰ نفر

براي 1050 هيات عزاداري در مشهد مجوز صادر شد

۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80428572
براي 1050 هيات عزاداري در مشهد مجوز صادر شد

مشهد - رييس شوراي هياتهاي مذهبي خراسان رضوي گفت: تاكنون براي حركت در معابر عمومي توسط يك هزار و 50 هيات عزاداري مشهد مجوز صادر شده است.

حجت الاسلام 'حسن صباغیان' روز شنبه طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 80 درصد این هیات ها روزهای تاسوعا و عاشورا در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در معابر منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به عزاداری می پردازند.

وی گفت: علاوه بر این تعداد 700 هیات عزاداری از نقاط مختلف استان و كشور برای عزاداری طی دهه نخست محرم به مشهد عزیمت می كنند.

او افزود: همچنین یك هزار و 500 هیات عزاداری نیز در مساجد، حسینیه ها، تكایا و خیمه ها در سطح شهر مشهد به عزاداری می پردازند.

وی اظهارداشت: تاكنون برای برپایی 13 خیمه عزاداری و حدود 360 ایستگاه صلواتی در مشهد مجوز صادر شده است.

حجت الاسلام صباغیان گفت: سیاست شورای هیاتهای مذهبی تمركز بیشتر عزاداری ایام محرم و صفر در مساجد است.

وی افزود: 160 نفر از نیروهای انتظامات شورای هیاتهای مذهبی نسبت به برقراری نظم در برگزاری مراسم هیاتهای عزاداری اقدام نموده و با هر گونه موارد بی نظمی، خرافه و آسیبهای عزاداری برخورد می كنند.

وی تعامل دستگاههای اجرایی و سازمان های ذیربط از جمله فرماندهی انتظامی و راهنمایی و رانندگی را در تامین نظم و امنیت برگزاری مراسم عزاداری خوب توصیف كرد و گفت: عزاداری بدون هیچ گونه مشكل امنیتی به نحو مطلوب در این استان و مشهد جریان دارد.

او اظهارداشت: هیاتهای عزاداری و عزاداران حسینی همزمان با بانگ اذان ظهر تاسوعا علاوه بر صحن ها و رواقهای حرم مطهر رضوی در معابر مختلف منتهی به حرم مطهر از جمله چهار راه شهدا، خیابان امام رضا (ع)، خیابانهای طبرسی، نواب و میدان شهدا، نماز ظهر تاسوعا را به جماعت اقامه كردند./3

7490/664