۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۳۶
کد خبر: 80428701
T T
۰ نفر
هزاران نفر از مردم انگليس در حمايت از مردم غزه در لندن تظاهرات كردند

لندن - هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و فعالان مدني انگليس عصر روز شنبه در حمايت از مردم غزه و محكوميت جنايات اخير رژيم صهيونيستي، در مركز شهر لندن تظاهرات كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تظاهرات ضداسراییلی با تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس واقع در خیابان 'داونینگ استریت' لندن آغاز شد و شركت كنندگان با سردادن شعارهایی سیاست های دولت انگلیس را در حمایت از رژیم اشغالگر قدس محكوم كردند.

حضور گسترده اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و زنان در این تظاهرات به رغم سرمای هوا و بارش شدید باران، بسیار قابل توجه بود.

تظاهركنندگان كه پرچم های فلسطین و حماس و پلاكاردهای متعدد ضداسراییلی در دست داشتند، سپس از مقابل دفتر دیوید كامرون به سمت سفارت رژیم صهیونیستی راهپیمایی كردند.

آنان شعار می دادند؛ زنده باد فلسطین، زنده باد غزه، مرگ بر اسراییل، فلسطین پیروز است، ما همه فلسطینی هستیم، اسراییل تروریست است، كشتار مردم غزه را متوقف كنید، اسراییل را تحریم كنید و ...

حامیان آرمان های مردم فلسطین همچنین شعار نوشته ها و پلاكاردهای متنوعی با خود حمل می كردند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود؛ اشغال فلسطین را پایان دهید، فلسطین را آزاد كنید، نسل كشی در غزه را متوقف كنید، محاصره جنایتكارانه غزه را پایان دهید، تروریسم دولتی اسراییل را محكوم كنید، غزه، ما تو را فراموش نخواهیم كرد و ...

صدها مامور پلیس نیز در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس، سفارت اسراییل در لندن و در طول مسیر چند كیلومتری راهپیمایی حضور داشتند.

تظاهركنندگان پس از رسیدن به مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در خیابان كنزینگتون لندن، با فریادهای یكپارچه جنایات این رژیم را محكوم كردند و حمایت همه جانبه خود را از مردم غزه مورد تاكید قرار دادند.

این تظاهرات از سوی سازمان همبستگی با فلسطین، ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس، سازمان موسوم به ابتكار مسلمانان بریتانیا و مجمع فلسطینی های مقیم انگلیس سازماندهی شده بود و دهها شخصیت سیاسی و فرهنگی و تشكل ها و نهادهای مردمی و حقوق بشری از آن حمایت كرده بودند.

یك سخنگوی ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس به خبرنگار ایرنا گفت: ما تظاهرات خود را به این دلیل از مقابل دفتر دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس آغاز كردیم تا به مقامات دولتی و سیاستمداران این كشور اعلام كنیم مردم انگلیس مخالف حمایت لندن از اسراییل هستند.

لیندزی جرمن افزود: بیش از 150 نفر از مردم غیرنظامی غزه در جریان حملات یك هفته ای اسراییل به غزه كشته و بیش از هزار نفر دیگر مجروح شدند. این یك جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است كه باید بشدت محكوم شود.

وی اظهارداشت: تجربه نشان داده است كه اسرییل هرگز به قوانین بین المللی و حقوق بشری پایبند نیست و در گذشته نیز بارها با نقض مقررات بین المللی و توافقات آتش بس، مردم فلسطین را قتل عام كرده است... حتی پس از برقراری آتش بس یك فلسطینی كشته و 9 نفر دیگر مجروح شده اند.

یك سخنگوی سازمان همبستگی با فلسطین نیز به ایرنا گفت: مردم غزه حداقل پنج سال است كه تحت شدیدترین فشارهای نظامی و اقتصادی قرار دارند و از كمبود مواد غذایی و دارویی و دیگر نیازهای اولیه زندگی رنج می برند.

وی افزود: ما خواستار لغو فوری محاصره غیرقانونی غزه هستیم و از دولت های غربی و از جمله دولت انگلیس می خواهیم به جای حمایت از رژیم اسراییل، برای لغو محاصره غزه بر آن رژیم فشار بیاورند.

دكتر 'داود عبدالله' رییس موسسه پژوهشی 'میدل ایست مانیتور' نیز به خبرنگار ما گفت: اسراییل سال ها است كه به سیاست اشغال و پاك سازی نژادی و مذهبی فلسطینی ها ادامه می دهد و سازمان های بین المللی نیز در مقابل این اقدامات اسراییل ساكت هستند.

وی حملات هفته گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه را نقض آشكار قوانین و مقررات بین المللی و حقوق بشری خواند و افزود: مقاومت مردم غزه و اعتراضات گسترده مردمی در سراسر جهان باعث شد كه اسراییل بار دیگر در تهاجم نظامی خود به غزه شكست بخورد.

وی اظهارداشت: ما از دولت انگلیس و دیگر دولت های غربی می خواهیم كه به نظرات مردم خود توجه كنند و دست از حمایت از رژیم اسراییل بردارند.

در پایان تظاهرات امروز چند تن از نمایندگان پارلمان انگلیس و پارلمان اروپا، نماینده حكومت خودگردان فلسطین در لندن، تعدادی از شخصیت های مسلمان و رهبران اتحادیه های كارگری و دانشجویی برای شركت كنندگان سخنرانی كردند.

اقشار مختلف مردم انگلیس هفته گذشته و همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز چند تجمع اعتراضی در مقابل سفارت این رژیم در لندن برگزار كردند.

اروپام**345