۸ آذر ۱۳۹۱، ۹:۱۷
کد خبر: 80432370
T T
۰ نفر

سي و يكمين نشست ادبي عصر روشن برگزار مي شود

۸ آذر ۱۳۹۱، ۹:۱۷
کد خبر: 80432370
سي و يكمين نشست ادبي عصر روشن برگزار مي شود

تهران - سي و يكمين نشست ادبي عصر روشن، با عنوان عصري با 'عليرضا طبايي' شاعر معاصر و با محوريت ايران و ادبيات فارسي برگزار مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، سی و یكمین نشست ادبی عصر روشن با هدف بررسی كارنامه علیرضا طبایی ، 68 سالگی و بیش از نیم قرن فعالیت ادبی وی در آخرین روز برپایی كتابسرای روشن، برگزار خواهد شد.

این نشست روز پنجشنبه نهم آبان ماه با حضور شاعران و منتقدانی چون فرهاد عابدینی، مهدی عاطف‌راد و... به همراه شعر خوانی برگزار می‌شود.

علیرضا طبایی متولد 14 آذر 1323 در شیراز است، وی اولین شعرش را در سال 1337 در مجله‌ 'سپید و سیاه' منتشر كرد. از این شاعر تا به حال مجموعه‌ها و كتاب‌های 'جوانه‏‌های پاییز'، 'از نهایت شب'، 'گزیده آثار كوتاه از شاعران معاصر'،'خورشیدهای آن‏ سوی دیوار' و 'شاید گناه از عینك من باشد' منتشر شده است.

وی علاوه بر مجموعه‌ شعر در دست انتشار 'تندر، اما ناگهانی‏‌تر'، مجموعه‌ شعر 'گزارش به آینده' و نیز اثر پژوهشی 'تاریخچه و سیر نمایشنامه‌ منظوم در ایران' را آماده چاپ دارد.

بخش دیگری از این نشست به مجموعه‌ شعر 'نگذار نقشه‌ها وطنم را عوض كنند' اثر حامد ابراهیم‌پور شاعر معاصر اختصاص دارد و قرار است چند تن از صاحب نظران سخنرانی كنند.

از این شاعر معاصر تا به حال مجموعه‌های شعر 'یك مرد بی‌ستاره‌ آبانی'، 'دروغ‌های مقدس'، 'مرده‌ها خواب نمی‌بینند' و 'با دست من گلوی كسی را بریده‌اند' منتشر شده است.

سی‌ویكمین نشست 'عصر روشن' ساعت 16:45 پنجشنبه نهم آذر ماه در محل كتابسرای روشن واقع در خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع خیابان مفتح، برگزار می‌شود.

فراهنگ (1) **1630**1588