۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۰
کد خبر: 80432458
T T
۰ نفر
جهت جذب سرمايه گذاري خارجي نياز به تدوين بسته هاي سرمايه گذاري داريم

سنندج - رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي كردستان تدوين بسته هاي سرمايه گذاري را يكي از مهمترين نيازهاي اين استان در جهت جذب سرمايه گذاري خارجي اعلام كرد.

حسین دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای جذب سرمایه گذاران خارجی باید بسته های سرمایه گذاری جهت راهنمایی و هدایت سرمایه گذاران در اختیار آنها قرار گیرد كه استان كردستان هم اكنون فاقد این بسته ها است.

وی نبود این بسته ها را مهمترین خلاء در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی در كردستان دانست و اظهار كرد: سرمایه گذاران خارجی اكنون با وضعیت استان كردستان و ظرفیت ها و پتانسیل های این استان آشنایی ندارند و این مساله منجر به عدم روی آوری آنها به سرمایه گذاری در این استان شده است.

وی افزود: بسته های سرمایه گذاری باید در یك فرمت علمی و در 17 فصل تعریف و تدوین شود و در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.

به گفته وی در این بسته ها باید تمام وضعیت استان كردستان به صورت ریز و جزئی دیده شود و سرمایه گذاران با وضعیت تمام بخش های استان آشنا شوند.

دهقانی از مسوولان استان خواست اعتبارات و امكانات لازم را در جهت تدوین این بسته ها در اختیار ستاد سرمایه گذاری استان قرار دهند تا هرچه سریعتر نسبت به تهیه این بسته ها اقدام شود.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی كردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به فعال شدن مركز خدمات سرمایه گذاری در استان، گفت: 50 فرصت سرمایه گذاری در استان كردستان در دست تدوین است كه از طریق پایگاه اینترنتی ستاد سرمایه گذاری و سفارتخانه های جمهوری اسلامی در كشورهای مختلف اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اینكه تاكنون 22 طرح سرمایه گذاری در استان كردستان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد هشت طرح نهایی و اعلام شده و سرمایه گذاران می توانند در این هشت طرح اعلام آمادگی كنند.

دهقانی یكی دیگر از نیازهای استان كردستان را برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری به صورت بین المللی در استان دانست و گفت: با توجه به اینكه برگزاری این همایش نیاز به اعتبارات كلان دارد و تامین آن از عهده استان خارج است نیازمند همكاری بیشتر مركز برای برگزاری این همایش هستیم.ك/3

533/7346