۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۵
کد خبر: 80434703
T T
۰ نفر
حمايت از نظام دليل شهادت مردان و زنان كرد از سوي ضد انقلاب بود

سنندج - نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: حمايت و جانبداري از نظام اسلامي يكي از مهمترين دلايل به شهادت رساندن مردان و زنان كرد از سوي ضد انقلاب و ايادي استكبار بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'سید محمد حسینی شاهرودی' روز پنجشنبه در آیین كنگره ملی زنان شهیده یادواره شهیده 'ناهید فاتحی كرجو' در سنندج افزود:

مردم مسلمان و ولایت مدار كرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل جانبداری از نظام جمهوری اسلامی، مدام از سوی گروهك های ضد انقلاب مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند و بسیاری از آنان نیز زیر شكنجه ایادی استكبار به درجه رفیع شهادت رسیدند.

به گفته وی مردم كردستان هیچگاه در دفاع از اسلام، انقلاب و رهبری كم نگذاشتند و با عشق و علاقه وافر از اسلام و آرمان های امام (ره) و نظام جمهوری اسلامی دفاع كرده اند.

وی در ادامه به نقش موثر زنان شهیده در دوران جنگ تحمیلی اشاره كرد و اظهار كرد: زنان مسلمان و ولایت مدار هم دوشادوش مردان در صحنه های مختلف انقلاب و جنگ حضور داشتند و با صلابت از كیان ایران اسلامی دفاع كردند و امروز به عنوان الگو و اسوه زنان مسلمان جهان مطرح هستند.

وی از شهیده ناهید فاتحی كرجو به عنوان نماد و اسوه ولایت مداری نام برد و گفت: استقامت و صبر این شهیده الگوی بسیار خوبی برای تمام زنان دنیا است.

نماینده ولی فقیه در منطقه كردستان در ادامه گفت: خداوند متعال به پاداش صبر و استقامت این شهیده والامقام، عزت فراوانی به وی عطا كرده و درجه والایی به وی داده است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی، اطاعت از ولی الامر را دلیل اصلی به شهادت رساندن شهید ناهید فاتحی كرجو دانست و گفت: این شهیده بزرگوار اگرچه تنها 16 سال سن داشت اما با بصیرت و بینش بالا از اسلام، انقلاب و امام (ره) دفاع كرد و به همین دلیل از سوی ضد انقلاب به شهادت رسید.

وی از این شهیده به عنوان الگوی بسیار مناسبی برای دختران و زنان مسلمان نام برد و افزود: پیروی از راه و منش این شهیده بزرگوار موجب سعادت دنیوی و اخروی زنان و دختران مسلمان می شود.

ك/3/7346/533/320