۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 80434877
T T
۰ نفر
طرحهاي فرآوري آلوورا در هرمزگان حمايت مي شوند

بندرعباس- مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت:كشت و توسعه طرح هاي فرآوري گياه آلوورا در اين استان با پرداخت تسهيلات حمايت مي شوند.

سید امیر حمزه بهاری روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، هزینه كشت آلوورا در هر هكتار از زمین های زراعی این استان را در سال اول 150 میلیون ریال ذكر كرد و اظهاركرد:كه رقم در سالهای بعدی به دلیل بی نیازی به پاجوش به 50 میلیون ریال كاهش می یابد.

این مقام مسئول از كشت طبیعی آلوورا در هرمزگان بعنوان یك مزیت نام برد و اظهار كرد: كشت آن دراستانهای دیگر به روش گلخانه ای انجام می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان سطح زیر كشت گیاه آلوورا را دراین استان 120هكتار با تولید سالانه نزدیك به 15هزارتن برگ ذكر كرد.

بهاری با اشاره به سودهی و بازار مناسب خارجی و داخلی كه آلوورا دارد ابراز داشت: سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان از طرحهای فرآوری این گیاه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حمایت می كند.

در اطلاعات منتشره از آلوورا بعنوان گیاه بومی نیمكره جنوبی ازجمله مكزیك نام برده شده ودر ایران نیزبه صورت طبیعی دراستانهای جنوبی رویش دارد طوریكه بیشترین سطح زیركشت به ترتیب مربوط به استانهای بوشهر و هرمزگان است.ك/3

512/668