۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 80437175
T T
۰ نفر
هفته فرهنگي قم در شهر'ايوتايا' تايلند برگزار مي شود

قم ـ شهردار قم گفت: با توجه به مذاكرات صورت گرفته با مسوولان تايلندي، بزودي 'هفته فرهنگي قم' در شهر 'ايوتايا' تايلند برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرداری قم روز شنبه اعلام كرد،'محمد دلبری' در دیدار با استاندار ایوتایای تایلند كه همزمان با سفر وی برای شركت در سومین مجمع شهرداران آسیایی انجام شد، با مهم خواندن نقش'شیخ احمد قمی' (از شیعیان صاحب منصب و با نفوذ قمی تبار شهر ایوتایا) برای گرویدن افراد زیادی به دین مبین اسلام، گفت: برای معرفی بیشتر شخصیت علمی و مذهبی شیخ احمد قمی، هفته فرهنگی قم را در شهر ایوتایا برگزار می كنیم.

استاندار ایوتایا نیز در این دیدار با اشاره به نقش ایران در شهر ایوتایا به واسطه وجود مرقد شیخ احمد قمی و طوایفی كه به واسطه حضور ایشان مسلمان شده اند، خواستار ایفای نقش فعال شهرداری قم برای حمایت علمی، فرهنگی و اجتماعی از ایرانیان شهر ایوتایا شد.

شهردار قم همچنین مرقد 'شیخ احمد قمی' از شیعیان صاحب منصب و با نفوذ قمی تبار شهر ایوتایا را زیارت كرد.

دلبری از دانشگاه راجابهات دركنار مقبره شیخ احمد قمی نیز دیدن كرد و ضمن گفتگو با رییس این دانشگاه مقرر شد، اتاق قم شناسی به همت شهرداری قم و شورای اسلامی شهر قم در این دانشگاه و در كنار مقبره شیخ احمد قمی راه اندازی شود.

شهردار قم در سومین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی كه در بانكوك تایلند در حال برگزاری است به همراه رییس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، حضور دارد.

دلبری در نخستین روز برگزاری این اجلاس به عنوان نخستین سخنران از میان شهرداران ایرانی شركت كننده در نشست سخنرانی كرد و در دومین روز نیز به عنوان عضو هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی انتخاب شد.

سومین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی با هدف تبادل اطلاعات و تجارب ارزشمند شهرداران توانمند قاره آسیا و اتخاذ تمهیدات مشترك برای افزایش كارایی مدیران در شهر بانكوك پایتخت كشور تایلند از هفتم آذرماه آغاز به كار كرد و تا 13 آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

این اجلاس در چارچوب مصوبات مجمع شهرداران آسیایی در جهت تقویت هویت و ارزش های مشترك در قاره آسیا و همچنین تقویت مدیریت شهری برای بهبود زندگی شهری و همگرایی آسیایی برگزار می شود.ك/3

7404/1535
۰ نفر