۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 80445337
T T
۰ نفر
سبك زندگي انسانها بايد براي رسيدن به كمال و خوبي ها باشد

يزد - نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت: خلقت انسان بر اساس هدف بوده و لذا بايد سبك زندگي انسانها نيز براي رسيدن به كمال و خوبي ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح سبك زندگی در كشور افزود: انسانها باید در زندگی هدف مشخصی داشته باشند و اگر بی هدف باشند با كمترین مشكلات و ناملایمات به هر طرف كشیده خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر ما در زندگی اندیشه خدایی را مد نظر داشته باشیم و برای رسیدن به كمال الهی نیز زندگی كنیم آن موقع سعادتمند و رستگار خواهیم بود.

امام جمعه یزد گفت: متاسفانه در جامعه كنونی ما ، برخی با سبك غربی زندگی می كنند كه این با دستورات اسلامی و الهی مطابقت و هماهنگی ندارد و لذا باعث بروز برخی مشكلات اخلاقی و ناهنجاری ها شده است.

ناصری ادامه داد: باید برای سبك زندگی در كشور برنامه ریزی شود تا بر اساس اسلام باشد و اینكه اسم مسلمانی را داشته باشیم اما با سبك و سیاق غربی ها زندگی نماییم راه را گم كرده ایم.

امام جمعه یزد گفت: برخی جوامع اسلامی كه اندیشه اسلامی دارند ولی با سبك زندگی غربی ها زندگی می كنند سر از لیبرالی در آورده اند و فقط نام اسلام را یدك می كشند.

ناصری اظهار داشت: متاسفانه در واحدهای آموزشی از دبستان تا دانشگاه نیز آنگونه كه باید و شاید در زمینه سبك زندگی جامعه اسلامی برنامه ریزی نشده و نسل آینده و جوان ما نیز بدون هدف رها شده اند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در پایان گفت: اگر انسانها به وجدان خود رجوع داشته باشند و همواره خدا را مد نظر قرار دهند بسیاری از خطاها روی نخواهد داد. امام جمعه یزد همچنین به تشریح حقوق بشر در جوامع مختلف پرداخت و افزود: در هر جامعه‌ای هر فردی برای خود حق و حقوقی دارد و این حقوق متقابل است.

وی اظهار داشت: غربی‌ها بر اساس فكر و برداشت‌های خود از زندگی و انسان و بر اساس سبك زندگی خود، قواعد حقوق بشر را تنظیم كردند و امروز شاهدیم كه هم سبك زندگی آنها و هم حقوق بشر تنظیم شده توسط آنها برای سایر جوامع بلا استفاده است در حالی كه دین اسلام، كامل‌ترین منشور حقوق بشر است و قرآن و اسلام برای انسان حد و حدود تعیین كرده و این سبك زندگی كاملاً مساوی و مترادف با عدالت و آزادی است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریك روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو، دانشجویان را منشأ تحولات فكری، علمی، سیاسی و ... خواند و بر افزایش بصیرت در میان این قشر تأكید كرد.ك/2

1968/7537