۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۹:۳۸
کد خبر: 80447416
T T
۰ نفر
415 يادواره شهداي دانش آموز در 415 مدرسه كردستان برگزار مي شود

سنندج - مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: به منظور بزرگداشت ياد و خاطره شهداي دانش آموزان 415 يادواره دانش آموز شهيد در 415 مدرسه استان برگزار مي شود.

خسرو ساكی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه فرهنگی در سال تحصیلی جاری با عنوان یادواره شهیدان ' شیدا نیك خواه ' و 'ثویبه نصرالله زاده ' و 415 شهید دانش آموز در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به زمان برگزاری یادواره شهدای دانش آموز استان گفت: این یادواره ها از 18 آذر در مدارس استان آغاز شده و تا 21 بهمن ادامه خواهد داشت.

ساكی، توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگوهای شهید و شهادت به دانش آموزان، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و آشنایی دانش آموزان با زندگی و سیره شهدا به ویژه شهدای دانش آموز را از اهداف برگزاری این یادواره ها عنوان كرد.

مدیركل آموزش و پرورش كردستان گفت: این یادواره ها با همكاری سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه بیت المقدس كردستان و كنگره سرداران و پنج هزار و 400 شهید استان كردستان برگزار می شود.

ساكی افزود: برگزاری آیین های مختلف، فرصت مغتنمی برای معرفی گوشه ای از سلحشوری ها و شهادت طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم برای نسل جوان است.ك/3

7348/533