۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 80447825
T T
۰ نفر
ايران در نمايشگاههاي گردشگري برلين و ميلان شركت مي‌كند

تهران - معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت كه با وجود آنكه حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري تاثير بالايي در جذب گردشگر ورودي ندارد، ايران امسال در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي فيتور اسپانيا، ميلان و برلين شركت مي‌كند.

'منوچهر جهانیان' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ایران بابت اجاره غرفه سال گذشته نمایشگاه گردشگری برلین (ITB) و مبلغ اعلام شده به خاطر محاسبات كانون جهانگردی و اتومبیلرانی است و ارتباطی با معاونت گردشگری ندارد.

نمایشگاه گردشگری برلین از نمایشگاه‌های مهم در صنعت گردشگری به شمار می‌رود و یكی از رویدادهای مهمی است كه فعالان صنعت گردشگری از اقصی نقاط جهان با حضور در این نمایشگاه اقدام به جذب گردشگر می‌كنند.

جامعه تورگردانان ایران پیشتر در نامه‌ای به معاونت گردشگری اعلام كرد كه به دلیل بدهی ایران، شركت‌های دولتی و خصوصی ایرانی نمی توانند در این نمایشگاه حضور یابند.

جهانیان تاكید كرد: نظرسنجی صورت گرفته از گردشگران ورودی به ایران نشان می‌دهد كه حضور در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری تنها نیم درصد در اطلاع گردشگران از جاذبه‌های گردشگری ایران و ایجاد علاقه برای سفر به كشورمان تاثیر دارد.

وی تاكید كرد: بیشتر گردشگران ورودی به ایران از كشورهای همسایه و منطقه هستند و گردشگران مذهبی بویژه از عراق، بخش قابل توجهی از این گردشگران را تشكیل می‌دهند.

معاون گردشگری كشور تاكید كرد: با وجود آنكه ایران در سال‌های گذشته در نمایشگاه‌های گردشگری مهم بین المللی از جمله فیتور اسپانیا، میلان و برلین شركت كرده است اما گردشگران ورودی از این كشورها حتی جزو 20 كشور نخستی كه گردشگر به ایران می‌فرستند، نیستند.

جهانیان توضیح داد: حضور در نمایشگاههای گردشگری خارجی هزینه‌های بالایی را در پی دارد اما بازتاب آن كه ورود گردشگر به ایران كم است.

وی گفت: برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی باید به گونه‌ای انجام شود كه دولت كمترین سهم را داشته باشد و شركت‌های خصوصی با پرداخت هزینه‌های خود برای جذب گردشگر از كشورهای مختلف فعال‌تر شوند.

معاون گردشگری كشور ادامه داد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از گردشگران،بیشتر گردشگران ورودی به ایران بر اساس شناخت قبلی از جاذبه‌های ایران،بازدید از سایت‌های مجازی معرفی ایران و دیدن اقلام تبلیغاتی و تبلیغات و فعالیت‌های رایزنان فرهنگی عازم ایران می‌شوند.

فراهنگ (4)** 2025