۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۲۴
کد خبر: 80448465
T T
۰ نفر
پرواز مستقيم بين قشم و گوانگجو چين برقرار مي شود

قشم – مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ايجاد خط پرواز مستقيم بين قشم و گوانگجو چين به عنوان يكي از اولويت هاي روابط اقتصادي و تجاري منطقه آزاد قشم و كشورهاي جنوب شرق آسيا دردست اقدام است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد قشم اسفندیار حیدری پور روز یكشنبه در دیدار سفیر كره جنوبی در ایران با وی افزود: این اقدام در چارچوب برنامه توسعه پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم انجام می شود.

وی با اشاره به اینكه سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی دارد مبادلات و همكاری های خود را با یكی از مناطق آزاد كره جنوبی نیز آغاز كند، تصریح كرد: وجود افزون بر 17 میدان نفت وگاز در جزیره قشم باعث شده این جزیره تبدیل به قطب نفت و انرژی شود.

حیدری پور با اشاره به ظرفیت های جذب سرمایه گذاری در بخش های تجاری، صنعتی و گردشگری قشم گفت: وجود ژئوپارك جهانی قشم كه در یونسكو به ثبت رسیده و سایر جاذبه های طبیعی و اكوتوریستی جزیره قشم، زمینه را برای جذب گردشگران و اكوتوریست های بین المللی به این جزیره مساعد كرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از آغاز قریب الوقوع بهره برداری از اولین هتل پنج ستاره قشم خبر داد و یادآور شد: ایجاد افزون بر 20 هتل و دهكده گردشگری جدید نیز در این جزیره در دستور كار این سازمان قرار دارد.

براساس این گزارش سفیر كره جنوبی نیز در این دیدار گفت: جزیره قشم در آینده ای نزدیك به بهترین منطقه برای جذب سرمایه گذاری تبدیل خواهد شد.

'سونگ هون یو' كه پس از بازدید از جاذبه های گردشگری جزیره قشم در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سخن می گفت، ظرفیت توسعه این جزیره را بسیار بالا ارزیابی كرد.

وی خاطرنشان كرد: قشم از نظر موقعیت راهبردی و جغرافیایی، بهترین شرایط را دارد و با ادامه روند توسعه آن از بسیاری از مناطق آزاد در خاورمیانه پیشی خواهد گرفت.

سفیر كره جنوبی در ایران ظرفیت های گردشگری، صنعتی، تجاری و انرژی جزیره قشم را بسیار بالا خواند و گفت: با این ظرفیت ها، تبدیل منطقه آزاد قشم به بهترین منطقه آزاد منطقه برای سرمایه گذاری در طول 20 سال آینده، امكان پذیر است.

'سونگ هون یو' با اشاره به زیبایی جاذبه های گردشگری قشم تصریح كرد: عجایب هفتگانه در قشم می تواند بهترین ظرفیت برای جذب گردشگرهای خارجی باشد.

وی تصریح كرد: به عنوان سفیر كره جنوبی در ایران، ظرفیت های سرمایه گذاری و گردشگری قشم را به سرمایه گذاران و گردشگران كشورم معرفی خواهم كرد.

سفیر كره جنوبی در ایران گفت: با ایجاد هماهنگی بین پروژه های نفت و انرژی، گردشگری و توسعه بازارهای تجاری، قشم به منطقه اول در جذب سرمایه گذا رو گردشگر تبدیل می شود .

براساس این گزارش، سفیر كره جنوبی در ایران در سفر دو روزه به قشم از جاذبه های گردشگری و ظرفیت های اقتصادی این جزیره بازدید كرد.ك/1

1871/668