۲۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 80449494
T T
۰ نفر

اعتصاب دوباره در فرودگاه هاي آلمان

۲۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 80449494
اعتصاب دوباره در فرودگاه هاي آلمان

برلين - كاركنان بخش امنيت پرواز تعدادي از فرودگاه هاي آلمان بار ديگر در اعتراض به ناكافي بودن ميزان حقوق و دستمزدها و بي توجهي به خواسته هايشان، دست به اعتصاب زدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمان،كاركنان بخش امنیت پرواز در فرودگاه های فرانكفورت،هامبورگ،برلین، هانوفر، دوسلدورف، اشتوتگارت و فرودگاه كلن - بن از صبح روز دوشنبه برای چند ساعت دست از كار كشیده و خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود از سوی كارفرمایان شدند.

این اقدام پیرو تصمیم اتحادیه كارگران بخش خدمات عمومی آلمان (وردی) انجام شده و هدف از آن ابتدا هشدار به كارفرمایان برای توجه بیشتر به خواسته كاركنان اعلام شده است.

خواسته كاركنان اعتصاب كننده،عادلانه شدن سقف پرداخت حقوق و مزایا و همچنین انعقاد قرارداد های بلند مدت در راستای تامین امنیت شغلی كاركنان از سوی كارفرمایان عنوان شده است.

كاركنانی كه در شركت های خصوصی فعالیت می كنند به این مسئله اعتراض دارند كه از امكان استفاده از مرخصی و برنامه ریزی برای ساعات غیركاری خود محروم هستند.

با اعتصاب چند ساعته كاركنان امنیت پرواز در فرودگاه های آلمان،وضعیت جابجایی مسافران برای ساعاتی از حالت عادی خارج شد و این موضوع نگرانی هایی در روزهای پایانی سال كه شركت های هواپیمایی با افزایش تقاضا برای مسافرت مواجه هستند،ایجاد كرده است.

براساس گزارش منابع فرودگاهی،در اعتصاب روز دوشنبه نزدیك به هزار نفر در نخستین ساعات صبح دست از كار كشیده‌اند كه این اقدام تاخیر و اختلال در برخی از پروازها را بدنبال داشته است.

براساس آمار ارائه شده از سوی اتحادیه وردی حدود ۱۵ هزار نفر در خدمات مربوط به تامین امنیت فرودگاه‌های آلمان مشغول به كار هستد. این كاركنان بیش از هر چیز مسئول كنترل ایمنی مسافران و بار همراه آنها هستند.

به گفته یكی از نمایندگان اعتصاب كنندگان،كارفرماها به درخواست‌های مكرر معترضان برای بررسی وضعیت حقوق و قراردادهای كاری توجه درستی نمی كنند و سیاست وقت كشی را در دستور كار خود دارند.

اروپام** 2051** 1710