۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 85042398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین‌گیر شدن پروازها با اعتصاب کارکنان فرودگاه های اصلی آلمان

تهران - ایرنا - پروازهای واقع در فرودگاه های منطقه ای دوسلدورف و کلن - بن آلمان روز دوشنبه در پی اعتصاب ۲۴ ساعته اعضای اتحادیه کارگری وردی، زمین گیر شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ این اعتصاب، تازه ترین مورد از رشته اعتراض های کارگری در اقتصادهای بزرگ اروپا مانند فرانسه، بریتانیا و اسپانیا به علت کمبود درآمد در برابر بالارفتن هزینه های مواد غذایی و انرژی در پی همه گیری کووید - ۱۹ و جنگ اوکراین است که به استانداردهای زندگی آسیب رسانده است.

فرودگاه دوسلدورف اعلام کرد که تنها ۸۹ پرواز از ۳۳۰ پرواز برنامه ریزی شده، اجرا شده است. ۲۹ پرواز ورودی به دیگر فرودگاه ها فرستاده شده و هفت پرواز هم به روز آینده موکول شده و از ۱۳۶ پرواز مسافری برنامه ریزی شده روز دوشنبه فرودگاه کلن - بن، تنها ۲ پرواز طبق برنامه ریزی قبلی اجرا می شود.

سخنگوی وردی در فرودگاه کلن - بن گفته که واکنش کارکنان در صورت تداوم مانع تراشی های کارفرمایان برای مشخص نشدن نتیجه اعتراض ها، آشکار است.

وردی روز جمعه در پی ناتوانی تلاش ها و مذاکرات برای دستیابی به خواسته های کارکنان بخش خدمات همگانی و امنیت هوانوردی از نزدیک شدن به توافق، اجرای این اعتصاب را اعلام کرد.

این فرودگاه ها که به شرکت های هوایپمایی مانند لوفت هانزا، ترکیش و اژین خدمات رسانی می کنند، به علت اطلاع رسانی به موقع به مسافران در باره اعتصاب برای تغییر برنامه هایشان، عمدتا خالی بودند.

این اتحادیه در همین ماه با اعتصاب یک روزه در هفت فرودگاه اصلی آلمان شامل فرانکفورت و مونیخ، ترابری هوایی را متوقف و نزدیک به ۳۰۰ هزار مسافر را دچار مشکل کرد.

اعتصاب کارکنان بخش خدمات همگانی در همین روز، شهرهای ایالت غربی نورث راین وستالیا شامل کلن، لوورکوزن و بن را فلج کرد.

وردی، مسیر دستیابی به توافق در مذاکرات از سوی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از کارکنان دولت های فدرال و ایالتی، را طولانی ارزیابی کرد.

وردی و انجمن خدمات غیرنظامی آلمان خواستار افزایش دستمزد ۱۰.۵ درصدی یا دستکم ۵۰۰ یورو (معادل ۵۲۷.۷۵ دلار) برای کارکنان دولت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha