۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 80451359
T T
۰ نفر

پيست اسكي تاريك دره همدان منحصر به فرد در كشور

۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 80451359
پيست اسكي تاريك دره همدان منحصر به فرد در كشور

همدان-پيست اسكي تاريك دره در 10 كيلومتري جنوب غربي جاده گنجنامه در شهر همدان و در دامنه‌هاي كوه‌هاي الوند به عنوان يكي از زيرساخت هاي اصلي ورزش هاي زمستاني اين استان قرار گرفته ‌است.

به گزارش ایرنا پیست اسكی تاریك دره سومین پیست مطرح كشور است و پس از پیست های شمشك و دیزین، پیست اسكی همدان به عنوان منحصر به فرد ترین پیست اسكی در تمام كشور مطرح است.

این پیست با كمتر از 10 كیلومتر فاصله از مركز شهر همدان، ضمن چشم انداز بكر طبیعت كوهستان، بهترین محیط برای پرداختن به اسكی و دیگر ورزش های زمستانی است.

همچنین همدان به لحاظ داشتن آب و هوای كوهستانی و داشتن ظرفیت های منحصر به فردی نظیر پیست اسكی تاریك دره دارای شرایط لازم بهترین منطقه برای تبدیل شدن به قطب اسكی كشور است.

به گفته كارشناسان تربیت بدنی استان همدان، این پیست با یك هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسكی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد.

همچنین ورزش های زمستانی یكی از ویژگی های مهم شهر كوهستانی همدان است كه ضمن توجه بیشتر به این پتانسیل مهم، باید در راستای توسعه و گسترش رشته های زمستانی تلاش شود.

مدیر كل ورزش و جوانان همدان در این خصوص گفت: پیست اسكی تاریك دره همدان باتوجه به ظرفیت ها ، امكانات، تجهیزات لازم هم اینك جزو پیست های بین المللی كشور محسوب می شود.

سید 'عبدی افتخاری' افزود: در این پیست دستگاه تله سیژ به طول یك هزارو 600 متر و با اعتباری افزون بر 600 میلیون به دست متخصص ایرانی نصب شده است.

وی در ادامه با بیان اینكه تله سیژ این مجموعه با یكصد صندلی و یك هزار و 600 متر طول خط فعال شده كه با راه اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هكتار رسیده است.

وی ادامه داد: در كنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف كوب این مجموعه با زیربنای 300متر قرار گرفته و سرویس بهداشتی، دفتر هیات، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسكی و موتورخانه و اتاق كنترل خط دستگاه ها تله سیژ در این مجموعه قرار دارد.

وی اظهار داشت: پیست اسكی تاریك دره همدان باتوجه به وجود این امكانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یكی از پیست های منحصر به فرد كشور محسوب می شود.

وی ضمن بیان اینكه همدان با این تجهیزات آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات بین المللی را دارد ادامه داد: برای پذیرش میزبانی مسابقات بین المللی ساخت هتلی مجهز و چهار طبقه در این پیست آغاز شده كه یك طبقه آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیر كل ورزش و جوانان همدان همچنین بیان كرد: پیست اسكی تاریك‌دره همدان با میزبانی از گردشگران و ورزشكاران بسیار در طول سال، محور توسعه گردشگری زمستانی این استان به شمار می‌رود.

افتخاری به برگزاری جشنواره زمستانی در بهمن ماه امسال در استان اشاره كرد و گفت: پیست اسكی تاریك دره همدان قابلیت و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره های مختلف ورزش های زمستانی را دارد.

وی اظهار داشت: پیس اسكی تاریك دره همدان در صورت بارش برف می تواند پذیرای گردشگران متعدد داخلی و خارجی باشد و نقش اساسی در تقویت و توسعه صنعت گردشگری زمستانی استان ایفا كند.

پیست تاریك دره همدان به عنوان یكی از پیست بین المللی كشور به طول یك هزار و 600 متر در 10 كیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه در شهر همدان قرار دارد.

این پیست حدود دو كیلومتر از مسیر پیست بوسیله دستگاه بالابر توان جابجایی بیش از یكصد نفر را دارد.

همچنین پیست تاریك دره دارای پناهگاه و مهمانسرایی با زیربنای 550 متر مربع،خوابگاه، رستوران، مدرسه اسكی و تاسیسات برق اضطراری است.

7521/576