۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۲۳:۱۴
کد خبر: 80452196
T T
۰ نفر
ضريح حضرت امام حسين (ع) در مسجد جامع خرمشهر استقرار يافت

خرمشهر- كاروان حامل ضريح جديد حرم حضرت امام حسين (ع) دقايقي پيش با همراهي مردم خداجوي خرمشهر، مقابل مسجد جامع اسوه و نماد مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، استقرار يافت.

به گزارش خبرنگارایرنا،كاروان سفینه النجاه كه حركت خود را به سمت خرمشهر بامداد امروزسه شنبه آغاز كرده بود بدلیل ازدحام جمعیت عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) و محبان حضرت به كندی حركت كرد و بارها متوقف شد طوریكه فاصله 15 كیلومتری را باتاخیر چندین ساعته طی كرد.

شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با استقرار كاروان سفینه النجاه در محوطه مسجد جامع خرمشهر نماد ایثار و ایستادگی دلیرمردان سپاه توحید در هشت سال دفاع مقدس شروع به برگزاری آیین های عزاداری سینه زنی و نوحه خوانی كردند.

هیات های مذهبی به همراه عشایر غیور منطقه در حالی كه هر یك پرچم هایی از عشیره خود در دست داشتند با یزله و نوحه خوانی به زبان عربی و عزاداری به سبك سنتی مراتب ارادت خودت را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ابراز داشتند.

شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) به دور كاروان سفینه النجاه حلقه زده و

به رغم سردی هوای منطقه و گذشت ساعاتی از شب بر تعداد آنها برای زیارت ضریح جدید حضرت امام حسین (ع) افزوده می شود.

بر اساس این گزارش در این آیین جمعیتی حدود500 هزار نفر از شهرستان خرمشهر و اقصی نقاط كشور بویژه كاروان های راهیان نور تخمین زده می شوند كه ساعت ها بی صبرانه در انتظار ورود كاروان سفینه النجاه به محل محوطه مسجد جامع به شوق دیدار ضریح تجمع كرده و با ورود ضریح سراسیمه به سوی آن شتافتند و به زیارت پرداختند تا از این فرصت معنوی فیض گیرند.

یكی از شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با دیدگانی اشكبار فریاد می زد و جمعیت را به بازكردن راه برای رسیدن به ضریح فرا می خواند و دیگری نیز درحالیكه درفشار جمعیت غرق شده بود اما به شوق و عشق حسینی تلاش می كرد تا خود را به ضریح برساند تا از فیض زیارت بهره گیرد.

محبان امام حسین (ع) در گرداگرد ضریح جدید حضرت در مسجد جامع خرمشهر به یاد شهدای دشت كربلا ادعیه عاشورا را نیز در فضایی روحانی و ملكوتی قرائت كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا شور و شوق و حضور نوجوانان، جوانان، زنان و كودكان در آیین استقبال از كاروان سفینه النجاه در خرمشهر بی نظیر وعرض ارادتمندی آنان نسبت به سید سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) غیرقابل توصیف است.

قرار است امشب ضریح حضرت اباعبدالله (ع) در محوطه مسجد جامع تا صبح روز چهارشنبه استقرار یابد و سپس حركت خود را به سمت یادمان شهدای شلمچه ادامه دهد تا پس از برگزاری آیین وداع به كربلای معلا در عراق انتقال یابد.

7100/538