۲۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 80455578
T T
۰ نفر
وحدت جهان اسلام موجب شكست توطئه هاي استكبار جهاني است

يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: وحدت فراگير و همه جانبه جهان اسلام ، عامل اصلي شكست توطئه هاي استكبار جهاني است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ' محمدرضا ناصری ' در خطبه های نماز جمعه شهر یزد با تشریح اهداف دنیای استكباری در ایجاد اختلاف و تشتت بین ملت های مسلمان اظهار كرد: دشمنان امت اسلام و مسلمین كه از وحدت و یكپارچگی مسلمانان منافع خود را در خطر می بینند ، بدنبال ایجاد اختلاف و تقرقه هستند.

وی خاطرنشان كرد: از دستورات موكد دین مبین اسلام ، وحدت بین امت اسلام و دوری از هرگونه جدایی و تفرقه است و لذا باید از آن بشدت پرهیز كرد.

ناصری علت شكست و خفت و خواری آمریكا و جهان استكباری را در مقابله با مسلمان و ملت قهرمان ایران، عامل وحدت و داشتن هوشیاری در مقابل توطئه ها دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به موج بیداری اسلامی و الگوگیری امت اسلام و آزادیخواهان جهان از مشی و مرام ملت ایران اشاره كرد.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه یزد به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت آیت الله دكتر مفتح اشاره كرد و افزود: بخاطر نقش این شهید فرهیخته در وحدت دو بخش حوزه و دانشگاه ،روز شهادتش به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امام جمعه یزد در خصوص شخصیت، دوران مبارزه و خدمات علمی و فرهنگی شهید مفتح به انقلاب و نظام اسلامی اشاره و بر تحقق اهداف عالیه این شهید تاكید كرد.

ناصری همچنین با اشاره به آغاز هفته پژوهش و تحقیق از 25 آذر امسال، خواستار فعالیت های گسترده تحقیقاتی و پژوهشی در كشور شد.

وی به حوادث و تحولات كشور سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با آمریكا و اسرائیل و خط مقدم مقاومت نیز اشاره كرد و بر لزوم هوشیاری در مقابل دشمنان تاكید كرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه ها به ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) و همچنین نقش تقوا در زندگی انسان ها پرداخت و خواستار گسترش عمل به وظایف دینی و دوری از گناه و معصیت شد.

7536/1968/245
۰ نفر