۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85249272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب قم: اسلام آمریکایی بزرگترین دشمن وحدت اسلامی است

قم- ایرنا - امام جمعه قم با اشاره به تلاش بیگانگان برای ایجاد تفرفه میان اُمت اسلامی گفت: دشمنان وحدت اسلامی مثلت استکبار، صهیونیسم و ارتجاع است، همان جریانی که در ادبیات حضرت امام‌(ره) از آن به اسلام آمریکایی یاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: جهان اسلام در این ایام، جشن باشکوهی را برگزار کرد، این ایام با تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به هفته وحدت شهرت یافت.

وی شخصیت حضرت امام را در رابطه با وحدت بی نظیر توصیف کرد و گفت: در عصر ما حضرت امام بزرگترین منادی وحدت بود، چون در اظهار نظرهای خودشان بارها بر این مهم تاکید و ملت‌های مسلمان جهان، مسئولان و جریان‌های سیاسی را نیز به پایبندی به اصل وحدت دعوت کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم در طول چند دهه اخیر به خصوص در فرمایش‌هایی که به تازگی در دیدار با مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و مهمانان گردهمایی وحدت اسلامی ایراد فرمودند بر همان راه حضرت امام تاکید فراوان داشتند و از هر فرصتی برای هم گرایی جهان اسلام بهره برده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تبیین معنای وحدت خاطرنشان کرد: وحدت در اصطلاح سیاسی به معنی تلاش برای نزدیک شدن و حذف فاصله‌ها، هم‌نظری و فهم شرایط و رسیدن به هدف‌گذاری‌های یکسان مبتنی بر منافع مشترک است.

سعیدی گفت: وحدت همیشه به عوارض اختلاف‌ها، واگرایی‌ها و بیگانه‌ای که از این تفرفه سود می‌برد، نگاه دارد.

وی ادامه داد: در این نگاه، اختلاف افکنی همیشه ریشه در درون ندارد، بلکه بیگانگان و دشمنان یک ملت و امت مترصد فرصتی هستند تا اختلاف بیفکنند و سود ببرند.

وی گفت: دشمنان مهمترین خط عملیاتی خود را ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان و دو قطبی کردن جهان اسلام و نابود کردن راهبرد وحدت قرار داده‌اند.

سعیدی تصریح کرد: با اطاعت از رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم و سیاست دولت سیردهم مبنی بر حفظ و تداوم ارتباط با کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای منطقه، دست متجاوزان به وحدت امت اسلامی را قطع خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با اطاعت از رهنمودهای رهبری و به برکت خون شهیدان، ایثارگران و شما مردم، جهان اسلام را برای ظهور منجی عالم بشریت به فضل الهی و به کوری چشم دشمنان، بدخواهان، اسلام‌ستیزان و قرآن سوزان آماده خواهیم کرد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان هفته نیروی انتظامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این هفته فرصت خوبی برای بازخوانی عملکرد و همچنین تجلیل از مجاهدت‌های بزرگ، امنیت‌ساز و افتخارآفرین این نیرو است.

وی افزود: نیروی انتظامی با جانفشانی در کل کشور، در راه حفظ امنیت، مخلصانه و بی‌توقع تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

امام جمعه قم گفت: مبارزه قاطع نیروی انتظامی با اشرار و هنجارشکنان و کسانی که در امر قاچاق وارد می‌شوند، بخشی از خدمات ارزشمند این نیرو است که به فضل الهی امروز دشمنان ما را بیش از پیش مایوس و ناامید کرده است.

سعیدی همچنین یادآور شد: هفته وقف زمان مناسبی برای تبیین و تبلیغ مساله وقف و بیان ارزش این عمل ماندگار و اطلاع رسانی درباره فعالیت‌ها و به‌ویژه سنددار کردن موقوفه‌های فاقد سند است.

وی با بیان مسائل شرعی پیرامون وقف خطاب به کسانی که متولی و متصرف هستند بیان کرد: کسی نباید نیت واقف را حتی در امور خیر تغییر دهد، بنابراین هم مردم و هم متولیان اوقاف باید به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

برقراری ۷۶۴ هزار تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی قم در نیمه نخست امسال

فرمانده انتظامی استان قم نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفت: در نیمه نخست سال جاری حدود ۷۶۴ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ این استان صورت گرفته، و این به معنای اعتماد مردم به فرزندانشان و مجموعه پلیس است.

سردار محمدرضا میرحیدری اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی در قم همه توان خود را جهت استقرار احکام‌ الهی و پیاده‌سازی آن، همچنین مقابله با توطئه‌هایی که دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی دارند، به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز پلیس مردم را تکیه‌گاه خود می‌داند خاطرنشان کرد: پلیس به دنبال مردم محور و جامعه محور کردن موضوع امنیت است.

میرحیدری نقش مردم را در ماموریت‌های گوناگون پلیس، چه در حوزه پیشگیری و حتی در اجرای ماموریت‌ها و عملیات‌ها برجسته و قابل توجه خواند و گفت: ما اگر بخواهیم در هر ماموریتی موفق شویم، باید به خواسته‌های مردم تمکین کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز پل ارتباطی مجموعه انتظامی با مردم از طریق سامانه ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی بازرسی نیروی انتظامی برقرار است گفت: از مردم خواسته‌ایم، حتی در رابطه با اجرای ماموریت‌ها ما را در چهار فاکتور پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها و تشویق، راهنمایی کنند.

میرحیدری بیان داشت: امروز سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به عنوان آسان‌ترین شیوه ارتباطی در خدمت مردم است و می‌توانند هرگونه مشکلی را با ارتباط با این سامانه مطرح کنند.

فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر در قم، گشت‌های آشکار پلیس را در این استان فعال کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم با همکاری و همراهی مردم و اطلاعات دریافتی از آنان، بتوانیم در رابطه با پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادان متجاهر که به واسطه شیطنت‌های دشمنان و شیوع پدیده شوم اعتیاد مورد ظلم قرار گرفته‌اند، اقدام‌های موثری انجام دهیم.

وی دستاوردهای قم در خصوص مبارزه با قاچاق کالا را مورد توجه قرار داد و گفت: با همکاری و همراهی مردم اطلاعات خوبی را از انبارهایی که مورد توجه افراد سودجو قرار گرفته، به دست آورده‌ایم و در شناسایی شبکه‌هایی که در زمینه قاچاق کالا کار می‌کنند، نیز بسیار موثر بوده است.

وی گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری قریب به ۷۷۸ دستگاه خودروی قاچاق در قم توقیف شد و ارزش ریالی کشفیات ما نیز هربار صدها میلیارد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha