۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۵
کد خبر: 80460294
T T
۰ نفر
هيات انتخاب بخش سينماي ايران جشنواره فيلم فجر معرفي شدند

تهران - مصطفي شايسته، مهدي صباغ‌زاده، علي معلم، جليل عرفان‌منش، محمد حسين نيرومند، مهدي عظيمي ميرآبادي و بهمن حبشي به عنوان اعضاي هيات انتخاب بخش سينماي ايران سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر منصوب شدند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره فیلم فجر، دبیر سی ویكمین جشنواره بین المللی فیلم فجر افزود: هیاتی متشكل از هفت كارشناسان و هنرمندان سینما، كار ارزیابی و انتخاب فیلم‌های رسیده به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره سی ویكم فجر را بر عهده دارند.

'محمدرضا عباسیان' با اشاره به تركیب هیات انتخاب این بخش گفت: مصطفی شایسته، مهدی صباغ‌زاده، علی معلم، جلیل عرفان منش، محمد حسین نیرومند، مهدی عظیمی میرآبادی و بهمن حبشی مسوولیت ارزیابی و انتخاب آثار را در این بخش بر عهده دارند.

وی با بیان آنكه هیات انتخاب بخش فیلم‌های سینمای ایران چند روزی است كه كار خود را آغاز كرده، تاكید كرد: هیات مذكور قرار است تمامی فیلم‌های متقاضی شركت در بخش سینمای ایران سی ویكمین جشنواره فجر را ارزیابی كرده و فیلم‌های منتخب برای رقابت در مرحله مسابقه را انتخاب كنند.

به گفته عباسیان، در مجموع 102 فیلم سینمایی در این دوره جشنواره، فرم تكمیل شده تقاضای شركت در جشنواره را به دبیرخانه ارایه دادند.

مصطفی شایسته در سال ١٣٣٧ در تهران متولد شد و فعالیت در سینما را از سال ١٣6٧ با فیلم 'روز با شكوه' به كارگردانی كیانوش عیاری آغاز كرد و سپس با ساخت فیلم 'مادر' به كارگردانی علی حاتمی و ساخت و توزیع دهها فیلم سینمایی ایرانی با كارگردان های مختلف سینمای ایران به فعالیت خود ادامه داده است.

مهدی صباغ‌زاده متولد 1330 در مشهد و دارای مدرك تحصیلی دیپلم است. وی فعالیت هنری را با تئاتر و شركت در سینمای آزاد و فیلمسازی تجربی آغاز كرد و پس از كسب تجربه و ساخت چندین فیلم كوتاه و مستند، وارد كار حرفه ای شد. 'خاك و آتش' آخرین ساخته این كارگردان سینما است.

علی معلم، نویسنده، ناشر، منتقد، تهیه‌كننده، كارگردان و مجری تلویزیون متولد آذر سال 1341تهران و فارغ‌التحصیل دانشكده صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در رشته كارگردانی فیلم است و در مقطع فوق‌لیسانس در رشته‌ پژوهش هنر (دانشگاه هنر) تحصیل كرده است.

وی تهیه كننده فیلم سینمایی 'آل' بوده است.

جلیل عرفان منش متولد 1339 در شیراز است. او مدرك دكترای خود را در رشته پژوهش هنر اخذ كرده و سال ها در حوزه های گوناگون سینمایی فعالیت داشته است. عرفان منش معاون امور آثار سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی كشور است.

محمدحسین نیرومند متولد 1343 مشهد، لیسانس طراحی صنعتی را از دانشگاه تهران دارد. از جمله فعالیت های وی می توان به مدیر مسوولی كیهان كاریكاتور 1381 ـ 1371، مدیریت گروه جوان طرح و برنامه شبكه دوم سیما و ریاست سازمان توسعه سینمایی سوره اشاره كرد.

مهدی عظیمی میرآبادی متولد سال 1344 از شهرضا و فارغ التحصیل صنایع اتومبیل است. وی اكنون سرپرست اداره كل نظارت و ارزشیابی است.

بهمن حبشی متولد 1340، دارای تحصیلات در زمینه حوزه و دانشگاه و سرپرست دفتر مجامع سینمایی و جشنواره ها معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری است.

سی امین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می شود.

فراهنگ(1) ** 1983 ** 1071
۰ نفر