۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۷
کد خبر: 80460299
T T
۰ نفر
بانكهاي خراسان رضوي تحرك خوبي در واگذاري تسهيلات اشتغالزايي آغاز كرده اند

مشهد - مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي از آغاز تحرك خوب بانكهاي عامل در اين استان براي واگذاري تسهيلات اشتغالزايي خبر داد.

علی اكبر لبافی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: طی 10 روز گذشته و با تاكید استاندار خراسان رضوی تعدادی از بانكها از جمله بانك كشاورزی اقدامات خوب و قابل قبولی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام دادند.

وی اظهارداشت: شماری طرح ها در حوزه اشتغال این استان مدت ها بود كه در انتظار دریافت تسهیلات بودند كه اكنون شاهد واگذاری تسهیلات به این طرح ها هستیم.

او با اشاره به مطلوب نبودن همكاری بانكها طی سالهای گذشته در زمینه واگذاری تسهیلات اشتغالزایی در این استان گفت: در طول برنامه چهارم قرار بود سه هزار و 300 میلیارد تومان در سیستم بانكی استان برای فعال كردن بنگاههای جدید، اتمام بنگاههای نیمه تمام، توسعه بنگاههای موجود و پرداخت سرمایه در گردش پرداخت شود.

لبافی افزود: از این مبلغ 1200 میلیارد تومان تاكنون باقی مانده كه پرداخت آن از تعهدات بانكی است.

وی گفت: طی نشست با مسئولین بانكها قرار شده است كه مبلغ باقیمانده هر چه سریعتر با رویكرد اولیه تامین سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی، طرح های نیمه تمام ، طرح های توسعه ای و با آخرین اولویت به منظور طرح های جدید اقتصادی به متقاضیان پرداخت شود.

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: علاوه بر آن پرداخت یك هزار میلیارد تومان در قالب مصوبات هیات دولت از تعهدات سیستم بانكی این استان است كه پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

وی اظهارداشت: بانكهای عامل قول پرداخت این تسهیلات را به بنگاههای اقتصادی استان داده اند./3

7496 /664