۱ دی ۱۳۹۱، ۸:۱۲
کد خبر: 80465519
T T
۰ نفر
اعلام آمادگي آموزش و پرورش براي حذف كنكور هنرستاني ها

تهران- رييس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد اين وزارتخانه آمادگي كامل دارد تا كنكور هنرجويان هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار دانش را حذف كند.

'عبدالامیر عرفی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هم اكنون سوابق تحصیلی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش موجود است بر این اساس به محض آن كه سازمان سنجش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه حذف كنكور هنرستان ها اعلام آمادگی كند، وزارت آموزش و پرورش اقدام به ارسال سوابق تحصیلی هنرجویان خواهد كرد.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون قانون حذف كنكور شامل هنرجویان هنرستان ها نمی شود، تصریح كرد: این در حالی است كه هم اكنون دانشگاه آزاد و دانشگاه جامع علمی وكاربردی، داوطلبین رشته های فنی و حرفه ای خود را براساس سوابق تحصیلی و معدل گزینش می كند.

عرفی تاكید كرد:چنانچه حذف كنكورهنرستان ها دركارگروه ماده چهار حذف كنكور مصوب شود، آموزش و پرورش سوابق تحصیلی این هنرجویان را در اختیار سازمان سنجس قرار خواهد داد تا تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی هنرستانی ها در كنكور آن ها نیز لحاظ شود.

رییس مركز سجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه هم اكنون سوابق تحصیلی بیش از 423 هزار دانش آموزفارغ التحصیل (دارنده دیپلم) به سازمان سنجش آموزش كشور ارسال شده است، گفت: نمرات نهایی این دسته از دانش آموزان از سطح مدارس و مناطق، جمع آوری و بعد از بررسی در سامانه ساهت ( ثبت سوابقی تحصیلی دانش آموزان برای شركت در كنكور دانشگاه) در اختیار سازمان سنجش و آموزش كشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان كرد مرحله دوم ارسال سوابق تحصیلی دانش آموزان نیز تا پیش از اسفندماه امسال یعنی قبل از آغاز ثبت نام كنكور در سایت سازمان سنجش ارسال می شود.

عرفی پیش بینی كرد سوابق تحصیلی 420 تا 430 هزار نفر نیز در مرحله دوم به سازمان سنجش ارسال شود.

وی تصریح كرد در مرحله دوم سوابق تحصیلی دانش آموزانی كه در امتحانات نهایی دی ماه شركت كرده و تاكنون موفق به اخذ نمره قبولی درامتحانات نهایی نشده اند، به سازمان سنجش ارسال می شود.

اجتمام(4)**9105**1647 ** 1569
۰ نفر