۱ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۲۷
کد خبر: 80465889
T T
۰ نفر
10 زوج نابارور در مركز درمان ناباروري استان اردبيل صاحب فرزند شدند

پارس آباد ، اردبيل - رئيس جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل گفت: با بهره گيري از خدمات مركز درمان ناباروري اين استان تا كنون 10زوج نابارور صاحب فرزند شده اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، اكبر قاسمی در نشستی با فرماندار پارس آباد مغان افزود: در این مركز كه یكی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراكز درمان ناباروری كشوراست درمانگاه های تخصصی زنان و مردان ، نازایی زنان ، ناباروری مردان ، آزمایشگاه های ژنتیك ، تشخیص طبی ، جنین شناسی و مركز مشاوره ژنتیك دایر است.

وی گفت: این مركز با هدف رفع مشكل خانواده های بی بهره از نعمت فرزند با تمام ظرفیت فعال است و تاكنون دو هزار و 200 نفر برای بهره مندی از خدمات درمانی به آن مراجعه كرده اند.

وی بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت ها و خدمات این مركز از سوی رسانه های جمعی تاكید كرد و افزود: تعداد زیادی از زوج های نابارور ساكن در این استان به دلیل اطلاع نداشتن از فعالیت ها و امكانات و توانمندی های مركز درمان ناباروری اردبیل برای درمان به مراكز دیگر مناطق كشور از جمله رشت ، اصفهان و تبریز مراجعه می كنند كه این علاوه بر اتلاف وقت و سختی های ایاب و ذهاب هزینه های سنگینی برای این افراد تحمیل می كند.

وی، اظهار كرد: علاوه بر این بیماران زیادی از جمهوری آذربایجان برای مداوا از طریق گمرك بیله سوار وارد كشورمان شده و به دلیل ضعف اطلاع رسانی این بیماران به ویژه افراد نابارور با صرف هزینه های چشمگیر به دیگر استان ها عزیمت می كنند كه اگر برای رفع مشكل خود به مركز درمان ناباروری اردبیل هدایت شوند علاوه بر كاهش هزینه های آنها توریسم درمانی در استان رونق می گیرد.

قاسمی اظهار كرد: اتباع آذری طبابت و اقتدار علمی و پزشكی ایران اسلامی را قبول دارند و بزودی با هدف ارائه خدمات درمانی و پزشكی به مسافران آذری درمانگاه ناباروری در گمرك بیله سوار راه اندازی می شود.

7121/594/530