۳ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۴۶
کد خبر: 80468454
T T
۰ نفر
بيش از دو هزار عمل جراحي در بيمارستان توحيد سنندج انجام شد

سنندج - رييس مركز پزشكي توحيد سنندج گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون بيش از دو هزار و 945 مورد انواع عمل جراحي در مركز آموزشي درماني توحيد سنندج با تلاش پزشكان اين مركز با موفقيت انجام شده است.

دكتر رحیمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از 90 مورد مربوط به اعمال جراحی لاپاراسكوپی بوده است.

وی گفت: در همین مدت بیش از سه هزار و 870 نفر به بیمارستان توحید سنندج مراجعه كرده اند كه از این تعداد 425 نفر بصورت سرپایی، 129 نفر مراجعه به اورژانس و سه هزار و 315 نفر هم به صورت بستری بوده است.

به گفته وی این مركز دارای 392 تخت فعال در بخش های آنژیوگرافی، اورژانس، درمانگاه، ICU، دیالیز، CCU، اتاق عمل، بخش فوق تخصصی ریه، آنكولوژی و هماتولوژی، شیمی درمانی، فوق تخصصی گوارش، جراحی مردان و زنان و آزمایشگاه با حضور پزشكان فوق تخصص، متخصص، جراحان و پزشكان عمومی مجرب است.

رییس مركز پزشكی توحید سنندج بخش عفونی، چشم، گوش و حلق و بینی، قلب زنان و مردان، رادیوتراپی، فیزیوتراپی، نورولوژی و داخلی زنان و مردان را از دیگر بخش های این بیمارستان عنوان كرد.

دكتر رحیمی با بیان اینكه مركز رادیوتراپی این بیمارستان یكی از مجهزترین مراكز رادیوتراپی غرب كشور است اظهار كرد: این مركز علاوه بر دارا بودن كادر تخصصی از قبیل جراح، پاتولوژیست، دكترای آزمایشگاه و رادیوتراپ از پیشرفته‌ترین تجهیزات نیز بر خوردار است.

مركز پزشكی آموزشی درمانی توحید سنندج سال گذشته در اولین جشنواره كشوری حاكمیت بالینی جزو 80 بیمارستان برتر كشور معرفی شد و امسال نیز با تلاش پرسنل این بیمارستان در دومین جشنواره حاكمیت بالینی موفق به كسب رتبه نخست در سطح بیمارستان های استان شد.

در این جشنواره كه با ارزیابی كارشناسان دانشگاه علوم پزشكی كردستان از مراكز سطح استان انجام شد، مركز پزشكی آموزشی درمانی توحید سنندج با كسب هزار و 36 امتیاز به عنوان نخست در میان مراكز استان دست یافت و به مرحله كشوری این جشنواره كه بهمن امسال برگزار می شود راه یافت.ك/3

7348/533