۴ دی ۱۳۹۱، ۹:۲۷
کد خبر: 80469355
T T
۰ نفر
معاون سازمان حج و زيارت: سهميه  عمره امسال هنوز مشخص نشده است

تهران - معاون حج و عمره سازمان حج و زيارت گفت: هنوز توافقي ميان مسئولان اين سازمان و مقامات عربستان سعودي براي تعيين ميزان سهميه ايران در عمره مفرده 92-91 صورت نگرفته است.

'غلامرضا رضایی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، گفت: هرچند تاكنون درباره سهمیه ایران در عمره امسال با سعودی های مذاكره ای صورت نگرفته اما هم اكنون در حال نام نویسی از دارندگان اولویت های یك تا 300 ثبت نامی در سال 1387 بانك ملت هستیم و همچنان باید منتظر شرایط پیش رو بود.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده از 16 اردیبهشت ماه سال آینده و براساس شرایط اعزام ها در مرحله نخست آغاز خواهد شد.

رضایی گفت: تاكنون با طرف سعودی روی رقم خاصی توافق نداشته ایم و تعداد زائران ایرانی اعزامی به سرزمین وحی در قالب عمره مفرده، بستگی به شرایط دارد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینكه ایران در این مساله تصمیم گیرنده است، گفت: عربستان هنوز عددی برای سهمیه ایران اعلام نكرده و قراردادی نیز در این زمینه منعقد نشده است.

رضایی احتمال وقوع مشكلات مشابه در عمره سال گذشته را ضعیف دانست و گفت: به طور قطع ادامه مرحله دوم اعزام ها به برخورد سعودی ها در مرحله نخست بستگی خواهد داشت.

مرحله نخست اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده 92-91 از 25 دی ماه جاری آغاز و تا 15 اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

مرحله دوم اعزام از 16 اردیبهشت ماه سال آینده آغاز و تا 16 تیرماه سال 92 ادامه می یابد.

علاوه بر دارندگان اولویت های یاد شده، كسانی كه به دلیل مشكلات پیش آمده در سال گذشته موفق به اعزام به سرزمین وحی نشدند، به عمره امسال اعزام خواهند شد.

همچنین سازمان حج و زیارت اعلام كرده است: تشرف عمره گزاران در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید از سوی سفارت عربستان در ایران و تایید جداول پروازی است.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، نام نویسی مشمولان در كاروان ها از 30 آذر ماه آغاز شده است و می توانند در یك هزار و 619 كاروان مجاز در سراسر كشور ثبت نام كنند.

اجتمام(4)**9140**1558
۰ نفر