تمرين مشترك واكنش در شرايط اضطراري در حوزه نفتي آبادان برگزار شد

آبادان- مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه آبادان از برگزاري تمرين مشترك واكنش در شرايط اضطراري و پدافند غيرعامل در حوزه نفتي زيرپوشش آبادان با حضور نمايندگان ايمني (HSE) مناطق نفتي كشور خبر داد.

'علی حكمت' روزدوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمرین مشترك واكنش در شرایط اضطراری در تاسیسات انبار نفت شهید نوربخش ماهشهردر حوزه نفتی آبادان با برنامه ریزی از پیش تعیین شده و با حضور نمایندگان ایمنی(HSE ) مناطق نفتی استانهای كشور برگزار شد.

وی گفت: این تمرین واكنش سریع با هدف ایجاد آمادگی، كاهش آسیب پذیری، شتاب بخشی به عملیات نیروها و به كارگیری تمهیدات و اقدامات لازم به هنگام حوادث احتمالی با شركت نمایندگان مناطق نفتی اراك، فارس، همدان، كهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، اهواز و آبادان اجرا شد.

حكمت افزود: در این تمرین مشترك نیروهای امدادی ایمنی آتش نشانی، هلال احمر، آتش نشانی استانداری خوزستان و بندر ماهشهر حضور داشتند.

مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان اظهار داشت: این تمرین در سه مرحله، اطفای حریق نفتكش در سكوی بارگیری، اطفای حریق مخازن و یارد آتش و عملیات امداد و نجات مجروحان به مدت دو ساعت به اجرا درآمد.

حكمت افزود: در همین راستا كاركنان این منطقه نفتی و شركت كنندگان در این تمرین مشترك، توانستند با استفاده از خودروهای آتش نشانی، آتش فرضی را مهار و هر سه مرحله را با موفقیت به پایان برسانند.

وی گفت: در پایان نیز در جلسه ای با حضور مسوولان، مراحل اجرای تمرین ارزیابی و نقاط قوت و ضعف بررسی آن بررسی شد.

538/7103