۴ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۲۴
کد خبر: 80469787
T T
۰ نفر

ورزش معلولان دچار معلوليت

۴ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۲۴
کد خبر: 80469787
ورزش معلولان دچار معلوليت

تهران بزرگ - ورزشكاران جانباز و معلول تهران باوجود كسب افتخارات و مدال هاي رنگارنگ در ميادين جهاني با كمبود امكانات،بودجه و فضاي مناسب ورزشي مواجه هستند.

به گزارش ایرنا جانبازان و معلولان تهرانی بویژه ساكنان مناطق شمال و غرب پایتخت امكان استفاده از فضاهای ورزشی مناسب در نزدیكی محل زندگی خود را ندارند .

تنها مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان استان تهران كه سال 86 برای بازسازی تخریب شد تا كنون نیمه كاره مانده است.

رییس هیات جانبازان و معلولین استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره امكانات و تجهیزات این هیات گفت: جانبازان و معلولین استان تهران با توجه به محدودیت های حركتی كه دارند با كمبود جدی فضای ورزشی مواجه هستند.

'علی لواسانی' با بیان اینكه جانبازان و معلولان استان تهران از مجموعه ورزشی اختصاصی محروم هستند اظهاركرد: سال 86 تنها مجموعه اختصاصی جانبازان و معلولان تهران به بهانه نوسازی تخریب و نیمه كاره رها شده است.

رییس هیات جانبازان و معلولین استان تهران خاطرنشان كرد: این ورزشگاه در سال 86 برای تكمیل و بازسازی به 40 میلیارد ریال بودجه نیاز داشت كه اینك این مبلغ به 80 میلیارد ریال افزایش یافته است .

وی ادامه داد: جانبازان و معلولان تهران برای تمرین ورزشی از سالن دیگر هیات های ورزشی به صورت محدود استفاده می كنند.

رییس هیات جانیازان و معلولین استان تهران گفت:مجموعه های ورزشی بعثت، 22 بهمن، قیانوری، حضرت ابوالفضل(س) و قمربنی هاشمی زمان های محدودی را برای تمرین جانبازان و معلولان تهران در اختیار ما قرار داده اند.

وی افزود: این ورزشگاهها در شرق و جنوب تهران قرار دارند و معلولانی كه در شمال و غرب تهران زندگی می كنند برای دسترسی به امكانات ورزشی با مشكل جدی روبه رو هستند.

رییس هیات جانیازان و معلولین استان تهران گفت:این هیات از ابتدای سال تاكنون 120 میلیون ریال بودجه از اداره كل ورزش و جوانان استان تهران دریافت كرده است .

وی افزود: هیات جانبازان و معلولین استان تهران برای اجرای برنامه های خود در سال به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

لواسانی با اعلام اینكه این هیات ورزشی 17 رشته ورزشی را در حمایت دارد ادامه داد: كمبود بودجه در هیات جانبازان و معلولین استان تهران تعدادی از رشته های زیر مجموعه این هیات را به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آورده است.

وی افزود: به دلیل نبود بودجه بسیاری از رشته های ورزشی جانبازان و معلولان مانند تیراندازی با كمان و تفنگ توانایی تامین ابزار و امكانات را مورد نیاز خود را ندارند.

رییس هیات جانیازان و معلولین استان تهران گفت:هزینه های هیات با هزینه شخصی اعضای هیات اداره می شود.

وی افزود:ورزش جانبازان و معلولان به دلیل نداشتن امتیاز پخش تلویزیونی آن طور كه باید و شاید مورد توجه حامیان مالی و نهادها قرار نمی گیرد.



محرومیت ورزش جانبازان ومعلولان

معاون امور ورزش اداره كل ورزش و جوانان استان تهران نیز گفت: متاسفانه ورزش جانبازان و معلولان استان تهران از نظر امكانات محروم است و نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

'ابوالفضل ملاجعفری' افزود: بزودی مشكلات بازسازی ورزشگاه تخصصی معلولان و جانبازان بررسی می شود.

وی افزود:برای حل مشكلات ورزشكاران جانباز و معلول بخشی از دیگر مجموعه های ورزشی را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

معاون اداره كل ورزش و جوانان استان تهران بودجه این اداره كل برای پرداختن به هیات های ورزشی را محدود بیان كرد.

وی افزود: اداره كل ورزش و جوانان استان تهران بودجه محدودی از وزارت و استانداری تهران دریافت می كند كه برای كمك به رشته های ورزشی كافی نیست از این رو هیات های ورزشی باید بخشی از نیازهای خود را تامین كنند.

بر اساس آیین نامه هیات های ورزشی باید بخشی از بودجه مورد نیاز خود را از طریق جذب حامیان مالی و حمایت دیگر نهادها تامین كنند.

جانبازان و معلولان استان تهران با وجود كمبودها حرف اول را در كشور می زنند به طوری كه ورزشكاران معلول تهرانی 10 مدال را در پارالمپیك لندن به خود اختصاص دادند.

با توجه به نیاز مالی و كمبود امكانات ورزش جانبازان و معلولان به نظر می رسد تكمیل مجموعه ورزشی تخصصی جانبازان در میدان خراسان تهران گام موثری برای تامین نیازهای این هیات ورزشی باشد.

تهرام/7258 /1600/
۰ نفر