۴ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۱۳
کد خبر: 80470442
T T
۰ نفر
طرح ساماندهي معاملات خودرو در سراسر كشور اجرا مي شود

ورامين، تهران بزرگ – طرح ساماندهي معاملات خودرو با استفاده از كد رهگيري از بهمن ماه آتي در سراسر كشور اجرايي خواهد شد.

رئیس اتحادیه كشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل كشوربا اعلام این خبر گفت: این طرح به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر در كل كشور عملیاتی و كلیه نمایشگاه داران موظف به رعایت این طرح خواهند بود.

' حسن زمانی افشار ' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی معاملات خودرو با استفاده از كد رهگیری، واحدهای صنفی بدون پروانه قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود و بسیاری از كلاهبرداری ها و تخلفات در این حوزه از میان خواهد رفت.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیكی شهرستان ورامین به تهران و فراهم بودن زیر ساخت های مورد نیاز ، طرح پیش پایلوت ساماندهی خرید و فروش خودرو برای نخستین بار در كشور در شهرهای ورامین و قرچك اجرا شده و پس از آن این طرح در شهر مشهد اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام الله دهه مبارك فجر این طرح در كل كشوربه اجرا در خواهد آمد.

زمانی افشار اظهار داشت: هم اكنون زیر ساخت های مورد نیاز اجرای این طرح در كلیه نمایشگاه های شهرستان های ورامین و قرچك فراهم شده و با برگزاری دوره های آموزشی ، نحوه كار با سیستم و ثبت قرار داد به كاربران آموزش داده خواهد شد.

رئیس اتحادیه كشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل كشور گفت: 150 نمایشگاه اتومبیل در شهرستان های ورامین و پیشوا مشغول به فعالیت می باشند كه از امروز می توانند با مراجعه به اتحادیه نسبت به ثبت نام در سامانه ساماندهی نمایشگاه داران خودرو اقدام نمایند.

وی تأكید كرد: از امروز هیچ نمایشگاه خودرو فاقد پروانه كسب اجازه فعالیت در شهرهای ورامین و قرچك را نخواهد داشت.

وی گفت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نیروی انتظامی ، از این به بعد خودروهای بدون كد رهگیری را (در ورامین) پلاك نخواهد كرد.

زمانی افشار افزود: بااجرای این طرح ، حق الزحمه نمایشگاه داران سراسر كشور به صورت یكسان محاسبه و دریافت خواهد شد.

وی تصریح كرد: صدور كد رهگیری برای خرید و فروش خودرو رایگان بوده و نمایشگاه داران حق دریافت وجه برای این كار ندارند.

وی همچنین اعلام كرد: 20 هزار نمایشگاه خودرو اعم از دارای پروانه و یا فاقد پروانه كسب در كشور فعالیت دارند .

بر اساس این اظهارات، تعداد واحدهای فاقد پروانه كسب بیشتر از واحدهای دارای مجوز می باشد واغلب شكایات صورت گرفته در حوزه خرید و فروش اتومبیل مربوط به واحدهایی است كه بدون داشتن پروانه اقدام به فعالیت می نمایند .

تهرام/7254 / 1396