۷ دی ۱۳۹۱، ۲۳:۳۳
کد خبر: 80475546
T T
۰ نفر
شوراي شهر زاهدان پشت درهاي بسته براي مردم چه تصميماتي مي گيرد

زاهدان - رييس شوراي اسلامي شهر زاهدان در پاسخ به گلايه برخي شهروندان و اصحاب رسانه مبني بر ملموس نبودن فعاليت هاي شورا، فقدان تعامل سازنده و برگزاري جلسات پشت درهاي بسته، گفت: اعضاي شورا در جلسات غيرعلني براي مردم و رفع مشكلات شهري تصميم مي گيرند.

'عبدالواحد شهنوازی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شورا یك ارگان نظارتی و قانونگذار است كه اعضای آن از سوی مردم انتخاب می شوند و اولویت كار آنان ارتباط نزدیك با مردم و خبرنگاران به عنوان نمایندگان افكار عمومی است.

وی بیان كرد: اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری زاهدان هر هفته در برنامه های رادیویی سیستان و بلوچستان حضور می یابند و علاوه بر تشریح برنامه ها و اقدامات خود، به سوالات مردم پاسخ می دهند.

او با تكذیب اظهارات چندی پیش خود مبنی بر ممنوع بودن حضور خبرنگاران در جلسات هفتگی شورای شهر زاهدان، گفت: جلسات شورا علنی است و ما از حضور خبرنگاران در این نشست ها استقبال می كنیم.

وی افزود: اگر تاكنون از مطبوعات و اهالی رسانه به طور رسمی برای شركت در جلسات شورای شهر زاهدان دعوت به عمل نیامده است به معنای غیرعلنی بودن جلسات شورا یا اهمیت ندادن به افكار عمومی نیست.

او ادامه داد: احساس ما این بوده است كه جلسات شورا كه بیشتر اوقات به بررسی نامه های شهرداری و مكاتبات مردمی ختم می شود مباحث مطرح شده در آن چندان حایز اهمیت نیست كه برای خبرنگاران جالب باشد.

این اظهارات تایید كننده نظر برخی كارشناسان ذیربط و مسوولان سیستان و بلوچستان است كه معتقدند، شورای شهر زاهدان بیش از آن 'شورای شهر' باشد، 'شورای شهرداری' است.

شهنوازی، نه تنها اشاره ای به این موضوع نكرد بلكه در ادامه نیز در جایگاه شهردار صرفا حول محور فعالیتهای شهرداری زاهدان گفتگو كرد.

رییس شورای شهر زاهدان گفت: اگر مسایل مطرح شده در جلسات هفتگی شورا مهم باشد و احساس كنیم كه اطلاع رسانی آن برای مردم مفید خواهد بود، از خبرنگاران برای حضور در جلسه دعوت می كنیم.

شهنوازی افزود: از سوی دیگر تاكنون شورای شهر زاهدان فضایی مناسب و آبرومند برای برگزاری جلسات علنی و حضور خبرنگاران و شهروندان در اختیار نداشته است.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیك فضای مناسبی در منطقه زیباشهر زاهدان برای برگزاری جلسات علنی شورای شهر و حضور خبرنگاران و شهروندان ایجاد خواهد شد.

او تصریح كرد: در شرایط كنونی نیز هیچ منعی برای حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات هفتگی شورای شهر زاهدان وجود ندارد.

وی همچنین با تاكید بر همكاری شورای شهر زاهدان با مطبوعات محلی گفت: ما به تناسب با روزنامه و هفته نامه های این شهر همكاری داریم و مكرر اقدامات شهرداری را كه نتیجه مصوبات شوراست، اطلاع رسانی می كنیم.

او با اشاره به تلاش شورای شهر زاهدان برای انتشار ماهنامه برای انعكاس عملكرد خود گفت: طولانی بودن روند صدور مجوز و تشریفات اداری باعث شده است كه چاپ این نشریه هنوز به سرانجام نرسد.

رییس شورای شهر زاهدان درباره عملكرد شورا طی شش ساله گذشته گفت: در این مدت اقدامات مطلوبی برای زیباسازی و توسعه بخشهای فرهنگی در شهر انجام گرفت.

شهنوازی افزود: در بحث فضای سبز شهر زاهدان با توسعه بوستان ها سرانه فضای سبز طی چند سال اخیر از 8/1 به 2/4 مترمربع افزایش یافت.

وی تعریض خیابانها، ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر، احداث فرهنگ سراها، ساماندهی جمع آوری زباله و تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهر زاهدان را از اقدامات مهم شورای شهر زاهدان برشمرد و تاكید كرد: با وجود اقدامات انجام گرفته هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

او كمبود درآمدهای شهرداری زاهدان را مورد اشاره قرار داد و گفت: فعالیت بخش خصوصی بویژه كارخانجات بزرگ در این شهر كمرنگ است لذا درآمد شهرداری تنها از محل جمع آوری عوارض شهری تامین می شود.

وی بیان كرد: برخی دستگاههای اجرایی مبالغ زیادی به شهرداری زاهدان بدهكارند كه این مشكل شهرداری را در ارائه خدمات به مردم با مشكل مواجه كرده است.

7315/2729