۹ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۴۱
کد خبر: 80477324
T T
۰ نفر
شمار قربانيان استفاده از شربت ضد سرفه سمي در پاكستان به 36 نفر رسيد

اسلام آباد – رسانه ھاي محلي در پاكستان روز شنبه اعلام كردند: با جان باختن چھار نفر ديگر بر اثر استفاده از شربت ضد سرفه سمي در ايالت پنجاب پاكستان، تعداد قربانيان اين داروي آلوده به 36 نفر افزايش يافت.

به گزارش ایرنا ،منابع خبری نوشتند: دهھا نفر از قربانیان این حادثه در شھرھای 'گوجرانوالا، توبا تیك سینگ و كامونكی' در شرق ایالت پنجاب بر اثر خوردن شربت ضد سرفه سمی موسوم به 'تاینو' (Tyno) ،جان خود را از دست دادند.

بیمارستان دولتی شھر 'گوجرانوالا' روز چھارشنبه ھفته گذشته از بستری شدن تعداد 38 نفر دیگر از بیمارانی كه از این شربت ضد سرفه سمی استفاده كرده اند , خبر داد.

تعداد قربانیان شربت ضد سرفه تاینو در حالی به 36 نفر افزایش یافت، كه ماه گذشته در گزارش اولیه این حادثه شمار قربانیان در ایالت پنجاب 16 نفر اعلام شده بود.

وزارت بهداشت ایالت پنجاب پاكستان پیشتر تولید و فروش این شربت سرفه را ممنوع اعلام كرده بود و با تشكیل گروه های بازرسی و تحقیقات در تلاش برای جمع آوری داروهای مشابه در تمام مركز تولید دارو و داروخانه ها است.

ˈشهباز شریفˈ سر وزیر ایالت پنجاب نیز ماه گذشته میلادی با تشكیل گروه تحقیقاتی سه نفری به سرپرستی بازرس ویژه جرائم از سوی دفتر سر وزیری، خواستار ارایه گزارش و نتیجه تحقیقات كامل از این حادثه شد.

بازرسان كمیته 11 نفری به سرپرستی ˈخواجه سلمان رفیقˈ دستیار ویژه سروزیر ایالت پنجاب، در اقدام اولیه توانستند با بازرسی 152 نقطه 217 كارتن حاوی شربت تاینو را كشف و مصادره و چهار داروخانه فروشنده این شربت سمی را پلمپ كنند.

این دومین حادثه مسمومیت مواد دارویی منجر به مرگ بیماران در ایالت پنجاب در طول یكسال گذشته است.

در 25 ژانویه سال 2012 (پنجم بهمن سال گذشته) مصرف داروهای قلبی آلوده در شهرهای فیصل آباد و لاهور از ایالت پنجاب پاكستان، 117 نفر قربانی گرفت.

آساق **1095**5981