۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 80480901
T T
۰ نفر
آغاز نمايش قدرت، همزمان با چهارمين روز    از رزمايش تخصصي دريايي 'ولايت 91'

جاسك – رزمايش تخصصي دريايي 'ولايت 91 ' نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه از روز جمعه هشتم دي ماه آغاز شد، پس از طي مراحل مختلف، از امروز دوشنبه و همزمان با آغاز روز چهارم، وارد فاز عملياتي و نمايش قدرت شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش اعم از سطحی، زیرسطحی از صبح امروز با اجرای پرتاب انواع موشك‌ها و اژدرها ، با موفقیت اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار داده و آنها را منهدم كردند.

اجرای حملات سنگین موشكی و پرتاب‌های موفقیت آمیز از شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش علیه نیروهای مهاجم فرضی از جمله اقداماتی است كه در این مرحله از رزمایش اجرا شد.



** پرتاب موشك كروز دریایی 'نصر'

پرتاب موفقیت آمیز موشك كروز دریایی ˈنصرˈ علیه اهداف دشمن فرضی یكی از اقداماتی است كه در مرحله عملیاتی و نمایش قدرت این رزمایش انجام شد و هدف تعیین شده را با موفقیت منهدم كرد.

بنابر اظهارات امیر دریادار 'امیر رستگاری' سخنگوی رزمایش ولایت 91، برخورداری از دقت بسیار بالا در هدف قرار دادن اهداف متحرك در دریا از ویژگی‌های منحصر بفرد این موشك برد كوتاه بشمار می‌رود.



*** انهدام پهپادهای نیروهای مهاجم

همزمان با آغاز مرحله عملیاتی و نمایش قدرت رزمایش ولایت 91، پهپادهای نیروی مهاجم فرضی نیز توسط آتش پرحجم نیروهای خودی با موفقیت مورد اصابت موشك‌های دوش پرتاب ˈ میثاق ˈ قرار گرفتند و منهدم شدند.

پهپادهای شناسایی و جنگی نیروهای خودی نیز طی عملیات جداگانه‌ای با نفوذ به موقعیت استقرار نیروی مهاجم پس از شناسایی و كسب اطلاعات از میزان آسیب یگان‌های مهاجم، شناورهای آنها را مورد هدف قرار دادند.



*** قدرت نمایی اژدرها

اژدرها كه از سلاح‌های راهبردی محسوب می‌شوند، امروز همزمان با آغاز نمایش قدرت رزمایش ولایت 91، پس از شلیك از زیرسطحی‌های نیروی دریایی ارتش، با موفقیت كامل اهداف واقعی را منهدم كردند.

امروز، پس از دفاع موفقیت آمیز پدافند ساحلی و عقب نشینی شناورهای دشمن، زیرسطحی‌های نیروهای خودی با استفاده از اصل غافلگیری و با پرتاب اژدرهای پیشرفته، یگان‌های مهاجم را مورد اصابت قرار داده و آنها را منهدم كردند.

همزمان، واحدهای سطحی نیز با هدف در هم كوبیدن قوای نیروی مهاجم ضمن حملات سنگین موشكی شناورهای آنها را تعقیب كردند.



*** پرتاب موفقیت آمیز موشك بومی 'رعد'

پرتاب موفقیت آمیز موشك بومی سطح به هوای ˈ رعد ˈ با برد متوسط هم از جمله مهمترین برنامه‌های فاز عملیاتی و نمایش قدرت رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 محسوب می‌شود.

این موشك كاملا بومی است و توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودكفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بهینه سازی و بر روی ناوهای ایرانی نصب شد است.



*** تجهیز تمام یگان‌های سطحی و زیرسطحی به سامانه‌های جنگ الكترونیك

با توجه به این كه اولین الزام جنگ دریایی، تجهیز یگان‌ها به سامانه جنگ الكترونیك (جنگال) است، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی یگان‌های سطحی و زیرسطحی خود را مجهز به این سامانه‌ها كرده است.

برای تشخیص امواج سیگنالی دشمن اعم از سیستم‌های ارتباطی و یا سیگنال‌های راداری، تجزیه، تحلیل و پردازش آنها و یافتن سمت انتشار به سمت تولید كنندگان صدا، در این رزمایش عملیات رهگیری و سپس درگیری با نیروهای خودی با نیروهای مهاجم فرضی انجام شد.

رزمایش تخصصی دریایی ˈولایت91ˈ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه گذشته (هشتم دی ماه) با رمز ˈیا حسین (ع)ˈ در آبهای شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 18 درجه آغاز شد.

سیام**1723**9203**1478