۱۲ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 80482427
T T
۰ نفر
رييس اداره تبليغات اسلامي قصرشيرين: احياي زكات فقر را در جامعه ريشه كن مي كند

قصرشيرين - رييس اداره تبليغات اسلامي قصرشيرين گفت: زكات يكي از واجبات دين مبين اسلام است و وسيله اي براي طهارت مادي و معنوي مسلمانان و ابزاري در جهت رفع و ريشه كن كردن فقر در جامعه اسلامي مي باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین' محمد محمودی' روز سه شنبه در همایش زكات با حضور جمعی از بزرگان و ریش سفیدان عشایر و اعضای ستاد احیای زكات قصرشیرین در روستای 'سید ایاز' افزود: باید آثار و بركات پرداخت زكات در رفع محرومیت و پاسخ‌گویی به نیاز محرومان در جامعه نمایان شود.

وی تصریح كرد: زكات همسنگ با نماز است و هرجا كه آیات قرآنی به نماز اشاره می كند، در كنار آن زكات نیز آمده است كه اهمیت این فریضه واجب را می رساند.

محمودی اظهار كرد: در آیات قرآن كریم 32 بار در كنار كلمه زكات، واژه بركت نیز آمده است كه در واقع زكات موجب ازدیاد مال و طول عمر و دفع بلایا و پرداخت نكردن آن موجب بی بركتی خواهد شد.

وی با تاكید بر ترویج و تبلیغ زكات، گفت: اسلام دینی است كه به همه نیازهای بشر توجه كافی كرده و یكی از این نیازها زكات است و این فریضه واجب نیز همانند نماز، نشانه حكومت صالحان است.

رییس اداره تبیلغات اسلامی قصرشیرین افزود: همه دین به نماز متصل است و قبولی و رد شدن نماز به زكات وابسته است و این نشان می‌دهد كه زكات مهم‌تر از نماز است.

این همایش توسط ستاد احیای زكات شهرستان قصرشیرین و امور عشایری و كمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.ك/2

1234/567