۱۵ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 80485727
T T
۰ نفر
حفظ هشياري در برابر توطئه دشمن در آستانه انتخابات رياست جمهوري ضروري است

دزفول- امام جمعه دزفول انتخابات رياست جمهوري و شوراها را يكي از حساس ترين وقايع كشور برشمرد و گفت: مردم در آستانه اين انتخابات مهم بايد در برابر توطئه هاي دشمنان هشيار باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام 'سیدمحمدعلی قاضی دزفولی ' در آیین نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود:در شرایطی كه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است مردم و مسوولان باید با حفظ وحدت از طرح مسائل اختلاف برانگیز پرهیز كنند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با محرومان به عنوان ولی نعمت جامعه گفت:در انتخابات شوراها نباید به مسائل قومی دامن زد.

امام جمعه دزفول به 21 دی سالروز شهادت 'احمدی روشن ' اشاره و افزود: خون این شهید ، نهال نوپای انرژی هسته ای ایران را آبیاری كرد.

وی اظهار داشت: با وجود اینكه دانشمندان هسته ای ایران به دست دشمن به شهادت رسیدند ، مردم ایران از حق مسلم خود كوتاه نمی آیند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ، كشف حجاب توسط رضا خان پهلوی در 17 دی ماه را یادآور شد و افزود: هجمه فرهنگی دشمن با توطئه كشف حجاب در ایران شكل گرفت و این هجمه همچنان با شیوه های مختلف جنگ نرم ادامه دارد.

وی با بیان اینكه دشمن با تغییر روش و با استفاده از ابزارهایی چون رسانه و ماهواره علیه ملت ها و اعتقادات مردم وارد صحنه شده افزود:با توجه به اهمیت حجاب ،مردم و مسوولان باید دراین راستا وارد صحنه شده و راهكارهایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اتخاذ كنند.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در مقابله با جنگ نرم افزود: حجاب به عنوان یك ارزش باید در همه زمینه ها و بخش ها ازجمله تئاتر و مسائل فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به 19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم اشاره كرد و افزود: در سال 1356 مردم قم به پیشتازی روحانیت به مقاله ای كه توسط ساواك در روزنامه چاپ شده بود اعتراض كردند كه در نهایت به شهادت تعدادی از روحانیون منجر شد.

وی گفت: این حركت روحانیون آتش انقلاب و خشم مردم ایران را در تمام شهرها شعله ور كرد و در نهایت در 22 بهمن ماه رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون كرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه به برگزاری پرشور آیین عزاداری اربعین حسینی اشاره كرد و اظهار داشت: نزدیك به 15 میلیون نفر در كربلای معلی حاضر شدند كه مدیریت این توده عظیم مردمی در شهر كوچك كربلا فقط با عنایت پروردگار و نظر امام عصر (عج) صورت گرفت.

وی به گسترش تظاهرات در بحرین و عربستان علیه حكام دست نشانده نیز اشاره كرد و گفت: مردم مسلمان این دو كشور تا سرنگونی حكام مزدور و دست نشانده ساكت نخواهند ماند.

امام جمعه دزفول با اشاره به اختلافات میان گروه های تروریستی در سوریه اظهار داشت: به بركت ایستادگی و مقاومت مردم این كشور ، تروریست ها به جان هم افتاده و یكدیگر را به هلاكت می رسانند.

وی در ادامه رادیو شهری دزفول را میراث دفاع مقدس دانست و گفت:مدیر كل صدا و سیمای خوزستان طی تماس تلفنی قول مساعد داد تا دغدغه مردم دزفول را مدنظر قرار داده و از نیروهای توانمند برای مدیریت رادیو شهری دزفول استفاده كند.7279/648