۱۶ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۱۲
کد خبر: 80486346
T T
۰ نفر
اراضي باغي و زراعي مشهد اجازه تغيير كاربري ندارند

مشهد - مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري مشهد گفت: بر اساس قانون، در باغ هاي بخش خصوصي و عمومي با كاربري باغ و زراعي كه داراي شناسنامه باغ هستند، اجازه تغيير كاربري و قطع درخت داده نمي شود.

احمد رضا سلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه قطع درخت و تخریب باغات و درختان شهر را ندارد.

وی وسعت باغ های بخش خصوصی و آستان قدس رضوی را در شهر مشهد سه هزار و 680 هكتار ذكر كرد و گفت: از این مقدار 780 هكتار باغ های آستان قدس رضوی و دو هزار و 900 هكتار باغ های بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: تمام این باغات و درختان موجود در شهر دارای شناسنامه هستند كه به امضای مالك و شهرداری و كارشناسان امر رسیده است.

سلامی گفت: بانك اطلاعاتی درختان، باغات و فضای سبز با تمام مشخصات از قبیل تعداد درختان، نوع آنها، منابع آبی، مالك و آدرس محل تهیه شده و هرپنج سال یكبار بررسی می شود و در صورت اختلاف با موارد موجود در شناسنامه، مالك متخلف محسوب شده و با وی برخورد می گردد.

وی گرفتن جریمه، حبس، گرفتن تعهد و جبران درخت یا درختان كسر شده را از جمله جرایم در نظر گرفته شده برای مالك متخلف در این زمینه ذكر كرد.

او افزود: هرگونه ساخت و ساز در باغ ها منوط به دریافت مجوز از شهرداری می باشد./3

2713 /664