32 عنوان برنامه ويژه اقليتهاي ديني در دهه فجر  امسال در آذربايجان غربي اجرا مي شود

اروميه - معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: امسال در راستاي بزرگداشت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي 32 برنامه فرهنگي هنري ويژه اقليت هاي ديني در استان برگزار مي شود.

منوچهر زادعلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این برنامه ها در كلیه شهرستان های آذربایجان غربی و با همكاری 12 دستگاه دولتی برگزار می شود.

وی اضافه كرد: در اولین روز دهه مبارك فجر ناقوس كلیساهای استان همزمان با ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران اسلامی به صدا در خواهد آمد.

زادعلی افزود: مراسم دعا و نیایش در كلیساها، برگزاری جشنواره تئاتر كودك، دیدار از خانواده های معظم شهداء آشوری و ارمنی توسط مسوولین آذربایجان غربی از برنامه هایی است كه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در كلیه شهرها اجرا می شود.

وی با اشاره به سایر برنامه ها اظهار كرد: این برنامه ها شامل اجرای عمومی نمایش، جشنواره موسیقی، جشنواره فرهنگی هنری فجر، برگزاری نمایشگاه عكس و پوستر انقلاب، جشن انقلاب، مسابقه كتابخوانی و نقاشی می شود.

زادعلی گفت: برگزاری كارگاه با موضوع انقلاب اسلامی برای بانوان، برپایی نمایشگاه خوشنویسی، اجرای جنگ های هنری، نمایشگاه و كارگاه نقاشی و طراحی با موضوع انقلاب برگزار نمایشگاه صنایع دستی از دیگر برنامه های این ایام در آذربایجان غربی است كه برای اقلیت های دینی اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برگزاری شب شعر انقلاب، ویژه برنامه جشن پیروزی و اجرای مسابقه مقاله نویسی ازجمله سایر برنامه های این اداره است كه در ایام دهه فجر برگزار می شود.

7125/583