۲۱ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 80494141
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: با عمل به نيات واقفان رغبت به وقف افزايش مي يابد

رشت - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت گفت: مسوولان اوقاف بايستي با حسن عمل، تبعيت از شرع و ولايت فقيه رغبت واقفان به سنت حسنه وقف را افزايش دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'زین العابدین قربانی' روز پنجشنبه به مناسبت اولین روز از هفته وقف در دیدار با مدیركل اوقاف و امور خیریه روسای ادارات، معاونان ستادی، كارشناسان اوقاف و هیات های امناء بقاع متبركه گیلان افزود: دست اندركاران وقف باید كاری كنند تا روح وقف بین واقفان افزایش یابد.

وی خدمات وقف در دنیای اسلام را كم نظیر و مسوولیت دست اندركاران اوقاف را مهم عنوان و بیان كرد: موقوفات بایستی به مصرف واقعی در جامعه برسند.

آیت الله قربانی با اشاره به جایگاه ویژه وقف در اسلام اظهار كرد: پیامبر اكرم (ص)، وائمه معصومین(ع) رقبات فراوانی را وقف كردند تا مردم از ثمرات آن بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان وقف را سنتی حسنه، باقیات و صالحات دانست و خاطر نشان كرد: وقف عامل تعدیل ثروت از یك سو و رسیدن آن به نیازمندان است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در ادامه این دیدار با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف سنت مبارك رسول اكرم (ص)، چشمه همیشه جاری و احسان ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین 'ولی عادلی' با بیان ضرورت توجه به وقف و ترویج این سنت حسنه افزود: موقوفات پشتوانه مادی، اقتصادی و معنوی برای اسلام و تشیع است.

وی سامانه ای كردن اوقاف را از برنامه های اوقاف و امور خیریه در كشور عنوان و اظهار كرد: با این اقدام تنظیم اجاره، دریافت اجاره، پرداخت به نیازمندان برابر نیات واقف، برداشت نذورات و تقسیم نذورات برابر برنامه توسعه از طریق سامانه انجام می گیرد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان كرد: از طریق سامانه عملیات های متعدد همكاران در ادارات كل اوقاف و امور خیریه كنترل و مشاهده می شود.

وی احیاء موقوفات را یكی دیگر از برنامه های اداره كل اوقاف و امور خیریه گیلان نام برد و یادآور شد: با این كار بسیاری از موقوفات فرسوده احیاء می شود.

21 تا 27 دی ماه هفته وقف نامگذاری شده است.ك/2.

7286/ 603/506
۰ نفر