۲۵ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 80498120
T T
۰ نفر

وضعيت پيرپوستي در كشور نگران كننده است

۲۵ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 80498120

تهران - مسوول اداره بهداشت پرتوها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه سرطان پوست، نخستين سرطان شايع بين زنان و مردان كشور است، گفت: پير پوستي در ايران 'زودرس' بوده و وضعيت نگران كننده اي دارد.

'علی گورانی'روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: پیرپوستی فقط یك بحث بهداشتی نیست بلكه ابعاد اجتماعی، روانی و اقتصادی فراوانی برای جامعه دارد.

وی تصریح كرد: 70 درصد علت سرطان پوست و پیرپوستی ها در كشور نور خورشید است در حالی كه می توان با انجام اقدامات ساده از بروز این بیماری ها پیشگیری كرد.

مسوول اداره بهداشت پرتوها وزارت بهداشت با اشاره به اینكه اقدامات حفاظتی در برابر پرتو های خورشید، درصد قابل توجهی از بیماری ها را كاهش می دهد، گفت: مردم باید خود را كمتر در معرض نور خورشید قرار دهند و هنگام پیاده روی از محل های سایه دار، عبور كنند.

گورانی افزود: سایه می تواند تا 50 درصد از تشعشعات مضر خورشید را حذف كند، ضمن آنكه باید از كلاه یا پارچه برای حفاظت از نور خورشید استفاده كرد.

وی اضافه كرد: استفاده از عینك های آفتابی استاندارد مانع عبور اشعه مضر ماوراء بنفش از بدن انسان خواهد شد.

مسوول اداره بهداشت پرتوها وزارت بهداشت به مردم توصیه كرد از كرم های ضد آفتاب استفاده كنند اما مراقب باشند كه این كرم ها، تقلبی نباشد.

گورانی تصریح كرد: ابرها مانع نرسیدن تشعشعات مضر خورشید به بدن انسان نمی شوند و مردم نباید فكر كنند كه در هوای ابری، پرتوگیری ندارند.

وی افزود: نزدیكی خورشید به انسان، شرایط پرتوگیری را افزایش می دهد بطور مثال هرچه تابش خورشید عمودی تر باشد، پرتوگیری بدن انسان هم افزایش می یابد بنابراین میزان پرتوگیری بدن در مناطق مرتفع بیشتر می شود.

اجتمام(4)**9185**1558
۰ نفر