۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80500544
T T
۰ نفر
عصاره نعناع در درمان دردهاي ميگرني اثربخش است

تهران- برگزيده هجدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي گفت: محلول عصاره نعناع يك انتخاب درماني موثر، ايمن و قابل تحمل براي درمان دردهاي ميگرني است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'افشین برهانی حقیقی' روز سه شنبه در حاشیه مراسم هجدهمین جشنواره تحقیقاتی پزشكی رازی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: مطالعه ای در زمینه اثریخشی عصاره نعناع در درمان میگرن از سال 86 تا 87 در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.

وی با بیان اینكه جمعیت تحت درمان و مطالعه شامل 35 بیمار با 118 حمله میگرنی بودند، گفت: این افراد به دو دسته تقسیم شدند عده ای كه محلول 10 درصدی منتول(به عنوان داروی گیاهی نعناع) را استفاده كرده و عده دیگری كه محلول نیم درصدی را به عنوان یك دارونما و به صورت موضعی در نواحی گیجگاه و پیشانی استفاده كردند.

حقیقی افزود: در این افراد محلول منتول در مقایسه با دارونما به صورت معنا داری در از بین بردن درد پس از دو ساعت، كاهش آن پس از دو ساعت موثر بوده است.

این برگزیده جشنواره رازی گفت: به علاوه محلول منتول در كاهش تهوع و استفراغ موثرتر از دارونما بوده است.

حقیقی اضافه كرد: در جمعت كامل كننده این مطالعه (118 نفر) تعداد افرادی كه حداقل یك بار از بین رفتن درد را پس از مصرف محلول منتول تجربه كرده بودند، بیش از گروه دارونما بود اما هیچ تفاوت معنی داری در عوارض جانبی بین این دو گروه وجود نداشت.

وی تاكید كرد: براساس مطالعه انجام شده، ثابت شد كه محلول عصاره نعناع می تواند یك داروی مناسب و بدون عوارض برای دردهای ناشی از میگرن باشد.

اجتمام(5)**9105**1647
۰ نفر