۲۶ دی ۱۳۹۱، ۲۲:۵۶
کد خبر: 80500931
T T
۰ نفر
نخست وزير قطر از گشايش دفتر طالبان در دوحه خبر داد

تهران – نخست وزير قطر روز سه شنبه اعلام كرد كه جنبش 'طالبان' افغانستان بزودي دفتر خود را در دوحه پايتخت قطر افتتاح خواهد كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیخ 'حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی' افزود: این امر مقدمه ای برای آغاز گفت وگو ها میان طالبان با دیگر طرف های افغان است.

وی در پاسخ به پرسش این خبرگزاری راجع به زمان گشایش دفتر طالبان در دوحه گفت: ترتیبات مربوطه جریان دارد و این امر بزودی اجرایی خواهد شد.

مقام قطری در حاشیه كنفرانس مشترك مطبوعاتی با همتای لیبیایی خود گفت: این دفتر در راستای تسهیل گفت وگو میان طالبان و دیگر طرف های سیاسی در افغانستان است.

وی افزود: مهم این است كه گفت وگو های سیاسی میان طرف های افغان پیش از خروج نیروهای آمریكایی از این كشور كه قرار است در سال 2014 صورت گیرد، آغاز شود.

'باراك اوباما' و 'حامد كرزی' رؤسای جمهوری آمریكا و افغانستان در تاریخ 11 ماه جاری میلادی در جریان سفر كرزی به واشنگتن در بیانیه مشتركی كه در كاخ سفید منتشر شد، حمایت خود را از گشایش دفتر طالبان در دوحه قطر با هدف انجام مذاكرات میان شورای عالی صلح و نمایندگانی از جنبش طالبان، اعلام كرده بودند.

آنان از دولت قطر خواسته بودند تا تسهیلاتی را در این زمینه فراهم سازد.

رؤسای جمهوری آمریكا و افغانستان همچنین از مخالفان مسلح افغانی خواسته بودند تا به فرایند صلح بپیوندند.

مترجمام**1480**1500**1504
۰ نفر