۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84697200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق قطر و اندونزی برای کمک به افغانستان

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 84697200
توافق قطر و اندونزی برای کمک به افغانستان

تهران – ایرنا – وزیر خارجه قطر در حاشیه کنفرانس دوحه با همتای اندونزیایی خویش موافقتنامه ارائه کمک به ملت افغانستان را به امضا رساندند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رسمی قطر " قنا "، این امر پس از نشست شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی با "رتنو مرسودی " وزیر خارجه اندونزی انجام گرفت.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: بر اساس توافق مزبور دو کشور در جهت پی ریزی مکانیزم همکاری به منظور تقویت توانمندی ملت افغانستان و نقش دادن به زنان این کشور در رشد و توسعه افغانستان تلاش خواهند کرد.

دوحه و جاکارتا همچنین در زمینه یافتن راهکارهایی برای اعطای بورسیه تحصیلی و همچنین همکاری در برنامه های آموزشی فنی حرفه ای به منظور توانمند نمودن ملت افغانستان در زمینه های مختلف با یکدیگر به توافق رسیدند.

بر اساس بیانیه مزبور، توافقنامه یاد شده همچنین در بردارنده تلاش برای برگزاری کنفرانس ها و مراسم مشترک به منظور تقویت نقش زنان در افغانستان است.

کنفرانس دو روزه دوحه شنبه با عنوان " تحول به سوی عصر جدید " با مشارکت روسای کشورها و دولت ها و پژوهشگران و اندیشمندان و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برگزار شد.

به موازات آخرین مرحله خروج نظامی آمریکا از افغانستان که در اواخر ماه اوت به طور کامل به اجرا درآمد، جنبش طالبان در اواسط اوت گذشته بر افغانستان به طور کامل تسلط یافت.

کشورهای جهان همچنان در به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان شک و تردید دارند. این امر نشات گرفته از عملکرد این جنبش به ویژه در زمینه محترم شمردن حقوق بشر و پیشگیری از مبدل شدن افغانستان به " پناهگاه تروریست ها" می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha