۲۸ دی ۱۳۹۱، ۸:۴۵
کد خبر: 80502871
T T
۰ نفر
پيشكسوت‌هاي تئاتر كمتر به كارهاي كودك و نوجوان پرداخته اند

شاهرود - مدير انجمن‌هاي هنري، ادبي سازمان بسيج هنرمندان كشور گفت: پيشكسوتان در تئاتر كمتر به كارهاي كودك و نوجوان ‌پرداخته اند و اكنون شاهد افول كارهاي كودك و نوجوان و عروسكي در كشور هستيم.

'سید اسماعیل اشرفی‌نیا ' چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه بخش كودك و عروسكی جشنواره سراسری تئاتر بسیج در شاهرود افزود: از این هنر برای نسل جدید كشور، باید به عنوان بهترین ابزار برای انتقال ارزش های نظام و انقلاب اسلامی بیشتر استفاده شود.

وی تاكید كرد: تقویت جایگاه تاتر كودك و نوجوان برای مقابله با شبیخون فرهنگی در ابعاد مختلف برای تربیت نسل‌های جدید اهمیت دارد.

مدیر امور انجمن‌های هنری ،ادبی سازمان بسیج هنرمندان كشور گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، هر پیام و اندیشه‌ای در قالب هنر ارایه نشود، ماندگار نیست.

وی خاطر نشان كرد: از تاثیرگذاری هنر به منظور حفظ نسل جدید برای حركت در مسیر اهداف و آرمان های انقلاب و نظام ،باید بیشترین بهره را برد و تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی بسیار حائز اهمیت است.

اشرفی‌نیا با بیان اینكه جامعه هنری نیازمند تربیت هنرمندان جدیدی است كه بتوانند در این عرصه گام بردارند افزود: بسیج باید در این عرصه وارد و با جدیت به آن بپردازد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود نیز گفت: شناخت اصول، آرمان‌ها و ارزش‌های خدایی در كنار نیازسنجی مخاطب، راه رسیدن به هنر مطلوب است.

سرهنگ 'عباس مطهری ' افزود: اگر آرمان‌ها و ارزش‌های الهی را بشناسیم، از هدف دور نمی شویم و به بیراهه نخواهیم رفت.

وی تصریح كرد: باید مخاطب خود را نیازسنجی كنیم و نگذاریم كه نیازهای كاذب، مانع رسیدن به نیاز فطری شود.

در جشنواره سراسری تئاتر بسیج كشور كه به مدت سه روز در استان سمنان برگزار می‌شود ، بخش كودك و نوجوان و عروسكی آن در شاهرود اجرا می‌شود.ك/2

1496/599/608/506
۰ نفر