۲۸ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 80503176
T T
۰ نفر
هفت دستگاه غيرمجاز حفاري آب در  خوزستان توقيف شد

اهواز-فعاليت هفت دستگاه حفاري غيرمجاز در محدوده شهرهاي بهبهان، رامهرمز و دزفول به همت اداره هاي امور آب اين مناطق متوقف شد.

به گزارش شبكه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مدیركل حفاظت و بهره برداری از منابع آب این سازمان پنج شنبه گفت: این دستگاه های حفاری غیرمجاز تراكتوری در محدوده فعالیت امور آب مناطق شرق(بهبهان)، شمال شرق(رامهرمز) و شمال غرب(دزفول) شناسایی و با تلاش كارشناسان حقوقی مناطق، احكام مراجع قضایی اخذ و نسبت به توقیف آن ها و نگهداری در امور آب اقدام شد.

مهندس 'محمدعلی میری' افزود: توسط این دستگاه ها تعداد هفت حلقه چاه غیرمجاز در شهرهای زیدون، دهدز، اندیمشك و دزفول با مجموع عمق 210 متر حفاری شده است كه با مسدود كردن این چاه ها از برداشت آب غیرمجاز و بدون پروانه به میزان 84 لیتر در ثانیه معادل یك میلیون و 300 متر مكعب در سال صرفه جویی شده است.

وی تصریح كرد: این دستگاه ها فاقد پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو بوده كه براساس ماده 13 قانون توزیع عادلانه آب مجاز به حفاری چاه آب نیستند.

دستگاه های حفاری مذكور، در خارج از استان خوزستان ساخته و به منظور حفر چاه های غیرمجاز وارد استان می شوند.

به منظور حفاظت و حراست از منابع آب زیرزمینی استان، گروه های گشت و بازرسی منابع آب به همراه ماموران ماده 30 امور آب مناطق نسبت به بازدیدهای مستمر میدانی در سطح محدوده های مطالعاتی و دشت های استان اقدام می كنند.ك /2

643/641