۲۸ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 80503348
T T
۰ نفر

وقف موجب عمران و آباداني كشور مي شود

۲۸ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 80503348
وقف موجب عمران و آباداني كشور مي شود

كرمانشاه - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: موقوفات فضاي جامعه را الهي و نوراني كرده و زمينه ساز عمران و آباداني كشور مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'مصطفی علما' روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیركل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه با اشاره به اجماع همه فرقه ها و مذاهب اسلامی در خصوص وقف اظهار داشت: وقف از سنت های بزرگ و مسلم اسلامی و سیره نبی مكرم اسلام و ائمه اطهار می باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وقف افزود: رهبری فرمودند نگذارید سنت حسنه وقف كه به حیات اجتماعی طیب كمك می كند در جامعه تعطیل شود و براین اساس ما باید فرهنگ وقف كه موجب نورانی شدن و الهی شدن فضای جامعه می شود را گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه تصریح كرد: امروز موقوفات و بقاع متبركه خدمات بسیار وسیعی ارائه می كنند و ترویج و گسترش این فرهنگ وظیفه تمام دستگاه های حكومتی می باشد.

آیت الله علما ضمن تشكر از اقدامات مدیركل سابق اداره كل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه در خصوص توجه ویژه به موقوفات و بقاع متبركه افزود:حجت الاسلام حسینی مقدم زحمات زیادی در استان كرمانشاه كشیدند و تلاش وی در برگزاری كنگره احمد بن اسحاق و بازسازی بقعه این شخصیت بزرگ اسلامی مثال زدنی است.

امام جمعه كرمانشاه در پایان با خوشامد گویی به حجت الاسلام حسینی اراكی مدیركل جدید اوقاف و امور خیریه كرمانشاه برای وی آرزوی موفقیت كرد.ك/2

7459/567